آرشیو یکشنبه ۱۳ دی ۱۳۸۸، شماره ۱۹۸۳
خودرو
۱۶

جهان خودرو

رشد فروش هیوندایی در دسامبر 2009

شرکت خودروسازی هیوندایی موتور کره جنوبی اعلام کرد در دسامبر سال 2009 میلادی شاهد رشد 6/22 درصدی فروش خودرو در بازارهای جهانی بوده است.

این خودروساز نرخ رشد فروش خودرو در بازار کشور کره را برابر با 6/42 درصد اعلام کرد. هیوندایی موتور در سال 2009 میلادی شرایط بهتری نسبت به دیگر خودروسازان داشت و مطالعات انجام شده در آمریکا و نتایج آن مبنی بر قابل اعتماد بودن خودروهای این شرکت موجب رشد فروش هیوندایی در ماه های پایانی سال شد. در میان کشورهای توسعه یافته دنیا رشد فروش تولیدات هیوندایی در دو کشور آمریکا و فرانسه بیشتر از دیگر کشورهای دنیا بوده است. خودروهای هیوندایی در مقایسه با دیگر تولیدات شرکت های خودروسازی مطرح دنیا قیمتی کمتر دارد و همین مساله موجب افزایش استقبال از این خودروها شده است.

برنامه اصلاح ساختاری GM اجرا می شود

شرکت خودروسازی جنرال موتورز آمریکا اعلام کرد از ابتدای فوریه سال 2010 میلادی فروش خودروهای پونتیاک و ساتورن را با قیمتی متفاوت آغاز می کند.

قرار بر این است که خودروهای مذکور با تخفیفی برابر با 40 درصد قیمت خودرو به بازار عرضه شوند تا زمینه برای کسب درآمد جنرال موتورز از برندهای قدیمی فراهم شود. سخنگوی جی ام اجرای این طرح را به منظور تامین منابع مالی لازم برای طراحی و ساخت خودروهای جدید و مدل های مدرن ضروری می داند. جی ام این طرح را طرح اصلاح ساختاری نام گذاری کرده است. در آستانه سال 2010 میلادی دولت آمریکا اعلام کرد 5/3 میلیارد دلار به بدنه مالی جی ام تزریق می کند و این طرح در سه ماه اول سال اجرا می شود.

حضور خودروهای الکتریکی در خیابان

طی سال های گذشته همواره از خودروهای الکتریکی به عنوان خودروهای آینده نام می بردیم، ولی به نظر می رسد زمان با سرعتی بیش از انتظار ما سپری شده است و هم اکنون خودروهای الکتریکی در آستانه ورود به بازار قرار دارند.

مطالعات نشان می دهد سال 2010 میلادی شرکت های مختلف اقدام به عرضه خودروهای الکتریکی خود به بازار مصرف خواهند کرد و از نیمه دوم سال تولید نسل دوم خودروهای الکتریکی با انجام مطالعات روی خودروهای نسل اول و نظرات و انتقادات مصرف کنندگان آغاز خواهد شد. یکی از خودروهایی که در سال 2010 میلادی عرضه می شود خودروی الکتریکی لیف تولیدی شرکت نیسان است که دست اندرکاران نیسان آن را عاملی برای رشد فروش خودرو و رشد درآمد نیسان در سال جاری می دانند.