آرشیو سه‌شنبه ۱۵ دی ۱۳۸۸، شماره ۱۹۵۵۱
ورزشی - اخبار کشور
۱۳

علی آبادی فقط قول می داد، اما از عمل خبری نبود

پولادگر: وجهه فدراسیون تکواندو را خراب کردند!

نزدیک به یک سال و نیم از المپیک 2008 پکن گذشته اما هنوز نیمی از پاداش فدراسیون تکواندو پرداخت نشده است.

این اتفاق سبب شد که روز گذشته رئیس فدراسیون تکواندو در مصاحبه ای انتقاداتی را از محمدعلی آبادی رئیس سابق سازمان تربیت بدنی و فعلی کمیته ملی المپیک، مطرح کند.

سیدمحمد پولادگر در این باره می گوید: «قول و قرارهای بسیاری به فدراسیون ها داده شد و تعداد انگشت شماری از آنها اجرایی شد. به طور مثال قرار بود که برای هر سهمیه پاداش دهند که بعد از گذشت این همه مدت هنوز خبری از آن نیست. حتی برای درآمدزایی فدراسیون ها هم پاداش و کمکی را در نظر گرفتند و اعلام شد در صورتی که هر فدراسیون بتواند خودکفا شود و درآمد خوبی به دست آورد، درصدی از همان مبلغ را سازمان تربیت بدنی به عنوان پاداش این کار به فدراسیون اختصاص می دهد. ما این کار را انجام دادیم اما همان طور که در انتظار پرداخت پاداش سهمیه هایشان بودیم همچنان هم انتظار پرداخت پاداش این بحث را می کشیم!»

پولادگر در ادامه می گوید: «زمانی که علی آبادی در راس سازمان تربیت بدنی بود، این قول ها را داد که اجرایی نشد. حالاکه او در راس کمیته ملی المپیک هم است قول هایی داده که نمی دانم روی آن حساب باز کنیم یا نه. در فاصله دو ماه و نیم تا پایان سال88 هنوز 50درصد بودجه ما که معادل 400 میلیون تومان است را به ما ندادند و اصلامعلوم نیست چطور می خواهند این مبلغ را به ما پرداخت کنند. عدم اختصاص به موقع بودجه ما اصلی ترین فاکتور دچار شدن فدراسیون به مشکل مالی است که این قضیه تمام فکر و ذکر ما را درگیر کرده است.»

وی با بیان اینکه دیگر فدراسیون تکواندو در برابر بدهکارانش وجهه خوبی ندارد ادامه می دهد: «نزدیک به 580 میلیون تومان بدهی داریم که هیچ پولی برای پرداخت آنها نداریم. حالاهم شرایط فرق کرده و دیگر هیچ کدام از شرکت ها و دفاتر مختلف که قبلاهمکاری خوبی با آنها داشتم حاضر به همکاری با ما نیستند و این به معنای عدم اطمینان و خراب شدن وجهه فدراسیون تکواندو است. متاسفانه اینگونه مشکلات تا زمانی که مسئولان ورزش اینگونه رفتارها را از خود نشان می دهند نه تنها حل نمی شود بلکه باعث از دست رفتن وجهه ورزش هم می شود.»