آرشیو پنجشنبه ۲۴ دی ۱۳۸۸، شماره ۲۷۵۹
اقتصاد
۴

با اجرای مرحله سوم آزادسازی تا پایان امسال تعرفه چند خدمت جدید بیمه ای آزاد می شود

گروه اقتصاد: رئیس کل بیمه مرکزی گفت: تا پایان سال، مرحله سوم آزادسازی تعرفه های بیمه اجرایی می شود.

به گزارش ایسنا، جواد فرشباف ماهریان در سومین همایش سراسری کارگزاران صنعت بیمه با تاکید بر ضرورت افزایش سهم کارگزاران در بازار گفت: کارگزاران بیمه، اصلی ترین نهاد حرفه ای برای گسترش پوشش های بیمه ای هستند و بازار وسیعی برای ایفای نقش بیشتر در اختیار دارند و گستردگی بازار، تنوع در ارائه خدمات، دریافت کیفی اطلاعات و ارائه خدمات در شکل گیری نهادهای تخصصی قابل توجه است.

وی همچنین به حمایت بیشتر بیمه مرکزی از کارگزاران تاکید کرد و از احتمال الزام شرکت ها به دریافت خدمات از آنها خبر داد.

فرشباف با اشاره به انعقاد تفاهم نامه با کارگزاران و همکاری شورای عالی بیمه با کارگزاران بر افزایش سهم 2 درصدی کارگزاران به 15 درصد تاکید کرد.

رئیس کل بیمه مرکزی به رشد 75 درصدی شرکت های بیمه ای در اعطای نمایندگی اشاره و اذعان کرد: همان طور که شرکت های بیمه ای براساس نوع ارائه خدمات و توانگری مالی مورد ارزیابی و رتبه بندی قرار می گیرند، از این پس رتبه بندی کارگزاران را هم در دستور کار خود قرار می دهیم.

فرشباف با اشاره به اجرای 2 مرحله از برنامه آزاد سازی تعرفه ها گفت: در نظر داریم مرحله سوم آزاد سازی تعرفه ها را تا پایان سال عملیاتی کنیم. در مرحله اول آزادسازی ها، بازار رقابتی را در تنظیم قیمت ها در دست داشتیم اما در مرحله دوم به رشته های آتش سوزی، بدنه و مسوولیت رو آوردیم.

رئیس کل بیمه مرکزی به سیر نزولی قیمت ها در پی اجرای آزادسازی تعرفه ها اشاره کرد و گفت: توسعه بخش خصوصی به رقابت پذیری شرکت های بیمه ای کمک بیشتری می کند، گرچه برخی نگرانی ها برای آزادسازی تعرفه رشته آتش سوزی و بدنه اتومبیل وجود داشت.