آرشیو پنجشنبه ۲۴ دی ۱۳۸۸، شماره ۲۷۵۹
ورزش
۱۸

ترابیان: در جام جهانی باز هم می درخشیم: فوتسال ایران بهترین تیم جهان در سال 2009

گروه ورزش: تیم ملی فوتسال ایران به واسطه کسب افتخارات متعدد و روند رو به رشد خود، به عنوان بهترین تیم ملی جهان در سال 2009 برگزیده شد.

این انتخاب که از سوی سایت معتبر پلانت صورت گرفته است، موید حرکت توسعه ای پیوسته فوتسال ایران است که علاوه بر کسب جایگاه پنجم جام جهانی، در عرصه آسیا نیز برتری خود را در همه سطوح به رخ کشید تا قاره کهن به حضور پرتلالو فوتسال ایران در جهان فخر کند.

این نمایش قدرت فوتسالیست های ایران به نقطه ای رسید که برزیل، قدرت بلامنازع فوتسال و فوتبال جهان امسال پذیرفت برای برگزاری دو دیدار دوستانه به تهران سفر کند.

علاوه بر اینها وحید شمسایی، محمد طاهری و مصطفی نظری سه ملی پوش ایران در ترکیب تیم منتخب جهان دو دیدار دوستانه مقابل برزیل انجام دادند و در اولین دیدار که با نتیجه 4 بر 3 به سود برزیل خاتمه یافت، شمسایی در قامت کاپیتان تیم منتخب جهان و محمد طاهری دروازه برزیل را گشودند.همه این افتخارات دست به دست هم داد تا پایگاه خبری معتبر فوتسال پلانت تیم ملی فوتسال ایران را به عنوان بهترین تیم سال 2009 جهان انتخاب کند.

این سایت معتبر که در سال های 2007 و 2008 برزیل را شایسته این عنوان اعلام کرده بود، امسال هم تیم ملی فوتسال زنان برزیل را بهترین تیم جهان در سال 2009 معرفی کرد.

این پایگاه خبری تساوی 2 بر2 ملی پوشان فوتسال ایران مقابل برزیل در ابتدای سال جاری را مهم ترین دلیل انتخاب این تیم به عنوان بهترین تیم سال یاد کرده و ضمن اطلاق عنوان «سلاطین پارسی قاره آسیا» به تیم فوتسال، از بازی وحید شمسایی و مصطفی نظری به نیکی یاد کرده است.

عباس ترابیان، رئیس کمیته فوتسال در این خصوص گفت: این موفقیت حاصل تشویق ها و حمایت های مردم، سازمان ورزش، فدراسیون فوتبال و باشگاه هاست.

وی حمایت و پشتیبانی باشگاه ها از تیم ملی فوتسال کشورمان را در کسب این افتخار تاثیرگذار خواند و گفت: باشگاه ها در مواقع لزوم بازیکنان خود را در اختیار تیم ملی قرار داده اند و در این موفقیت به نوعی سهیم هستند. بدون شک اگر این همکاری ادامه پیدا کند، موفقیت های فوتسال ایران نیز تداوم خواهد یافت و به مردم قول می دهم تیم ملی فوتسال ایران در جام جهانی 2012 نیز خوش خواهد درخشید.