آرشیو یکشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۸۸، شماره ۲۷۷۹
سلامت
۵

زندگی در ارتفاع؛ شیوه جدیدی برای درمان چاقی

گروه سلامت: دانشمندان با انجام تحقیقاتی اعلام کردند: افراد چاقی که قصد کاهش وزن دارند، بهتر است در مناطق کوهستانی سکونت داشته باشند.

به گزارش فارس، بر این اساس سوختن چربی در هوای رقیق راحت تر است و زندگی در شرایط آب و هوایی و ارتفاعی کشورهایی مانند تبت و آرژانتین این کار را راحت تر می کند.

تحقیق انجام شده روی 24 مرد با میانگین سنی 34 سال نشان داد دست کم تا یک ماه پس از پایان آزمایش این کاهش وزن در آنها حفظ شده بود. شرایط کوهستانی صرفنظر از هرگونه شرایط مستقل دیگر در شیوه زندگی می تواند باعث افزایش متابولیسم، کاهش اشتها و کاهش فشار خون شود.

دکتر فلورین لیپی از دانشگاه مونیخ در این باره به دیلی تلگراف گفت: شناسایی مکانیسم های منجر به این کاهش وزن می تواند اساسی برای درمان های جدیدی برای چاقی باشد.

تحقیقات به مدت یک هفته روی این افراد در ارتفاع بالابدون تغییر دادن میزان ورزش و غذای روزانه افراد انجام شد و در پایان وزن بدن، جذب غذا وفشار خون این افراد با کاهش چشمگیری مواجه شد که تا 4 هفته پس از پایان این آزمایش ادامه داشت.

دانشمندان همچنین اعلام کرده اند؛ میزان کمتر اکسیژن در ارتفاعات می تواند باعث کاهش تولید هورمون لپتین شود که در نتیجه آن اشتها نیز کاهش می یابد، اما این امر نیازمند تحقیقات بیشتری است.