آرشیو سه‌شنبه ۴ اسفند ۱۳۸۸، شماره ۴۴۴۲
ایران زمین
۲۳

رئیس سازمان بازرگانی استان خبر داد

ذخیره میوه مازندران به 70 هزار تن می رسد

ساری - حسین خانی: با ذخیره سازی بیش از 50 هزار تن میوه در استان مازندران و افزایش این میزان به 70هزار تن، میوه مورد نیاز کل کشور دراین استان تامین می شود.

عباسعلی وفایی نژاد، رئیس سازمان بازرگانی مازندران با اعلام اینکه تامین میوه مورد نیاز 27 استان کشور از مازندران خواهد بود،گفت: تامین این میوه ها برای 22 استان به صورت توافق از قبل تعیین شده و 5 استان دیگر به صورت خرید مستقیم خواهد بود.

وی مقدار میوه تهیه شده برای توزیع در سطح استان مازندران را 3 هزار تن اعلام کرد و افزود:از این مقدار حدود 1500 تن سیب و مابقی پرتقال است که در بسته بندی های 7 تا 10 کیلویی در اختیار هم استانی ها قرار می گیرد.

رئیس سازمان بازرگانی مازندران با اشاره به این که کار ذخیره سازی میوه در مازندران از مهرماه آغاز شده است، بیان داشت: امسال دومین سال متوالی است که برای تنظیم بازار،این کار در کشور با محوریت مازندران انجام می شود.

وی به برگزاری بیش از 1300 غرفه در نمایشگاه های عرضه مستقیم در 16 شهرستان مازندران اشاره کرد و گفت: با این اقدام انتظار می رود شاهد بیش از 10 تا 20 درصد کاهش قیمت ها در استان باشیم.

به گفته وفایی نژاد در راستای برنامه های نظارتی کنترلی سازمان بازرگانی طرح نظارتی ویژه از ابتدای اسفندماه به مدت 45 روز در سراسر استان اجرا می شود. به منظور تنظیم و تثبیت نسبی بازار ضمن تامین و توزیع برخی کالاها سمت و سوی بازرسی های این سازمان به صورت مشخص و هدفمند در سراسر استان با استفاده از تمامی امکانات اجرا می شود.

بر اساس اعلام این مقام مسئول بیش از 1300 تن مرغ منجمد برای تنظیم بازار ایام نوروز امسال ذخیره سازی شده و در این ایام با اقداماتی که صورت گرفته است،گوشت گرم به میزان مورد نیاز مردم تهیه و توزیع خواهد شد تا شاهد افزایش بی رویه قیمت ها در استان نباشیم.

به گفته وی در این ایام بیش از 180 بازرس سازمان بازرگانی استان در کنار 120 بازرس مجامع صنفی و 400ناظر افتخاری کار نظارت بر عرضه اقلام مورد نیاز مردم و نظارت بر مراکز فروش مواد و کالاها را بر عهده می گیرند.