آرشیو یکشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۹، شماره ۱۹۶۱۶
اخبار کشور
۲
خبر ویژه

سرنوشت قرقیزستان در انتظار رژیم های مرتجع عرب

یک روزنامه مهم منطقه به کشورهای مرتجع عرب هشدار داد اگر به خواسته ملت های مسلمان منطقه گردن ننهند و سرسپردگی به آمریکا را ادامه دهند، سرنوشت دولت رنگی قرقیزستان در انتظار آنها خواهد بود.

عبدالبازی عطوان سردبیر «القدس العربی» در تحلیلی با عنوان «درس قرقیزی برای ملت های عرب» نوشت: رئیس فراری قرقیزها همانند همتایان خود در کشورهای عربی، کشورش را اداره می کرد و از نظر فساد اجتماعی و اقتصادی چیزی از این کشورها کمتر نداشت او بیت المال را برای منافع شخصی مصرف می کرد و سرنوشتی داشت که همه ما از تلویزیون شاهد آن بودیم او کشور خود را دربست در اختیار نیروهای جنگی مستقر در افغانستان و کشورهای دیگر قرار داد تا در آن استراحت کنند و به این ترتیب سرسپردگی خود را کاملا به آمریکا به اثبات رساند. قرقیزستان نمونه کامل بی توجهی به مبانی دموکراسی بود و این همان است که ما در کشورهای عربی شاهد آن هستیم و علاوه بر آن حمایت هایی که آمریکا از این کشور می کرد کمتر از حمایت های اوباما از ما نیست.

وی با اسم بردن از کشورهایی نظیر مصر نوشت: ما در این کشورها شاهد حکومت موروثی و دیکتاتوری هستیم. اگر کشورهای عربی به خود نیایند و به حمایت کشورهایی مانند آمریکا دل خوش کرده بودند، اتفاق قرقیزستان توسط ملت های مسلمان تکرار خواهد شد.

گفتنی است دولت سرنگون قرقیزستان پایگاه ماناس را در اختیار وزارت دفاع آمریکا قرار داده بود تا کار اردوکشی و جنایت در افغانستان را به بهترین وجه به انجام رساند. دولت سرنگون شده قرقیزستان 5 سال پیش با کودتای رنگی موسوم به گل لاله روی کار آمده بود.