آرشیو یکشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۹، شماره ۱۹۶۱۶
اخبار ورزشی
۱۳

در کرمانشاه و اشتهارد بارش تگرگ به مزارع، باغ ها و واحدهای مسکونی خسارت وارد کرد

سرویس شهرستان ها:

بارش تگرگ به مزارع و باغ های کرمانشاه و چند واحد مسکونی در اشتهارد خسارت وارد کرد.

دبیر کارگروه مقابله با آفات و بیماریهای گیاهی و سرمازدگی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: بارش شدید تگرگ روز جمعه به یکصد هزار هکتار از مزارع کشاورزی و باغات میوه استان خسارت وارد کرد.

سیدافشین صفوی افزود: از این مقدار 88 هزار و 150 هکتار به مزارع گندم، جو، کلزا و نخود بین 15 تا 100 درصد خسارت وارد شده است.

وی گفت: هشت هزار و 140 هکتار از باغات میوه استان هم بین 50 تا 60 درصد خسارت دیده است.

وی با اشاره به اینکه مزارع و باغ های شهرستانهای صحنه، سرپل ذهاب، دالاهو، جوانرود، روانسر، کرمانشاه، ثلاث باباجانی و پاوه بیشترین خسارت را دیده اند، گفت: به 45 هزار هکتار از مزارع شهرستان کرمانشاه بین 30 تا 70 درصد خسارت وارد شده است.

به گفته وی در بخش باغ های میوه هم شهرستان پاوه با 300 هکتار بیشترین خسارت را بین 30 تا 50 درصد در سطح استان متحمل شده است.

به گزارش ایرنا، رئیس شورای اسلامی شهر اشتهارد کرج نیز گفت: بارش شدید تگرگ و باران جمعه شب منجر به تخلیه چهار واحد مسکونی در شمال این شهر شد.

محمد صفری افزود: در پی بارش شدید باران، از چهار واحد مسکونی تخلیه شده دو واحد آن نشست کرد.

وی ادامه داد: نیروهای شهرداری با حضور به موقع اقدام به امدادرسانی به ساکنان این واحدهای مسکونی کردند.

صفری یادآور شد: همچنین برخی خیابان ها و معابر بویژه قسمت های شمالی شهر دچار آب گرفتگی شدید شد.

گزارش خبرنگار کیهان از آوج نیز حاکی است بارش بی سابقه باران و تگرگ که از فندق درشت تر بود ضمن وارد ساختن خسارت فراوان به باغ ها و سردرختی ها موجب جاری شدن سیل در معابر عمومی این شهر شد. شدت تگرگ به حدی بود که تعدادی مردم پشت بام های خود را پارو کردند.