آرشیو دوشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۸۹، شماره ۴۴۷۵
ایران اقتصادی
۷

پیش بینی 65 میلیون لیتر مصرف بنزین در روز

مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران گفت: پیش بینی می شود میانگین مصرف روزانه کشور مانند سال گذشته در حد 65 تا 66 میلیون لیتر ثابت بماند.

فرید عامری درباره روند مصرف بنزین کشور در سال جاری، افزود: در هفته سوم فروردین امسال میانگین مصرف بنزین کشور به 60 میلیون لیتر در روز رسید که نسبت به هفته قبل از آن و همچنین مدت زمان مشابه سال گذشته کاهش داشته است. وی تصریح کرد: با توجه به کاهش سهمیه بنزین خودروهای شخصی به ماهیانه 60 لیتر، احتمالا امسال رشدی در مصرف بنزین نخواهیم داشت.مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران با اشاره به افزایش حدود

800 میلیون لیتری ذخیره بنزین کشور، اظهار داشت: مقدار بنزین و نفت گاز موجود در مخازن ذخیره سازی کشور مطلوب است و هم اکنون ذخیره بنزین کشو790 میلیون لیتر بیشتر از سال گذشته و ذخیره گازوئیل کشور معادل سال 88 است.به گزارش شانا، در سال های نخست دهه 80 مصرف بی رویه بنزین حتی بیش از دو برابر پیش بینی ها شده بود به گونه ای که سالانه تا 13 درصد رشد مصرف بنزین ثبت می شد. در سال 1386 و با آغاز سهمیه بندی به تدریج روند رشد مصرف بنزین کند شد و بر اساس پیش بینی ها برای نخستین بار امسال مصرف بنزین رشدی نخواهد داشت.