آرشیو دوشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۸۹، شماره ۴۴۷۵
بورس
۲۲

تصمیم گیری درباره شرکت های پتروشیمی

در اولین جلسه هیات واگذاری قیمت گذاری سه شرکت پتروشیمی از طریق مزایده به تصویب رسید و سه شرکت دیگر به سهام عدالت و یک شرکت بابت رد دیون واگذار شد.

مهدی عقدایی، معاون سازمان خصوصی سازی گفت: در این جلسه در مورد واگذاری شرکت های پتروشیمی تصمیم گیری و مقرر شد 70 درصد از شرکت پتروشیمی ارومیه با قیمت پایه 95/13 میلیارد تومان به صورت 30 درصد نقد و اقساط چهار ساله، 100 درصد شرکت کالای پتروشیمی با قیمت پایه 47/19 میلیارد تومان به صورت 30 درصد نقد و اقساط سه ساله و 35 درصد توسعه صنایع پائین دستی پتروشیمی با قیمت پایه 97/1 میلیارد تومان در قالب 50 درصد نقد و اقساط یک ساله واگذار شود.

وی با بیان این که 49 درصد از شرکت حمل ونقل چند وجهی سایپا و 50 درصدی ریل ابریشم پارس ظرف دو هفته آینده آگهی می شود، ادامه داد: در این جلسه واگذاری 49 درصد از سهام شرکت خدمات کیفیت آریا اس.جی.اس به روش مذاکره ای نیز به تصویب رسید. معاون سازمان خصوصی سازی خاطر نشان کرد: همچنین مقرر شد

30 درصد از سهام شرکت های پتروشیمی سینا با قیمت 88/125 میلیارد تومان، خوزستان 8/1 و ارومیه با قیمت 98/5 میلیارد تومان به سهام عدالت اختصاص داده شود. عقدایی افزود: از سوی دیگر در این جلسه واگذاری 49 درصد از پتروشیمی مروارید به صندوق ذخیره فرهنگیان و با ارزش 27/25 میلیارد تومان بابت رد دیون مصوب شد.