آرشیو شنبه ۲۸ فروردین ۱۳۸۹، شماره ۶۹۶۱
صفحه آخر
۲۴

سخنگوی شورای عالی تهیه کنندگان:بر محدودیت در صدور پروانه ساخت ها و گشایش طول مدت اکران تاکید داریم

منوچهر محمدی گفت: جلسات شورای عالی تهیه کنندگان طی چند هفته اخیر عمدتا به مباحث مربوط به وضعیت تولید و نمایش در سینمای ایران متمرکز بوده است.

سخنگوی شورای عالی تهیه کنندگان سینمای ایران در گفتگویی با خبرنگار ایسنا نگرانی عمده تهیه کنندگان را افزایش تولیدات سینمایی و صدور پروانه ساخت برشمرد و اظهار داشت: تهیه کنندگان فضای نمایشی لازم را برای فیلمهایی که طبعا در سال89 تهیه خواهند شد، بسیار محدود و دشوار می بینند. وی ادامه داد: محدودیتهای ایجاد شده در آیین نامه شورای صنفی سال89 به گونه ای است که به نظر می رسد، براساس نمایش حداکثری فیلمها طراحی شده و ساز و کار اتخاذ شده به ترتیبی است که به نظر می رسد زمان نمایش فیلمها تقلیل یابد.

طبیعتا این عامل دیگری است که منجر می شودفیلمهای سینمایی به فروش مطلوب و مورد نظر دست پیدا نکند.محمدی افزود: نظرات کارشناسی تهیه کنندگان در شورای عالی بر این اصول استوار است که توامان هم ما نیاز جدی به محدودیت در صدور پروانه ساخت داریم و هم امکان گشایش در طول مدت زمان نمایش فیلمها، در غیر این صورت آسیب شناسی پیش روی سینمای ایران افزایش فیلمهای پشت اکران و سوختن فیلمهای تولید شده سال جاری خواهد بود.