آرشیو شنبه ۲۸ فروردین ۱۳۸۹، شماره ۶۹۶۱
شهرستان ها
۱۶

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل:100 درصد دانشجویان علوم پزشکی اردبیل دارای خوابگاه هستند

اردبیل-خبرنگاررسالت:

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: 100 درصد دانشجویان علوم پزشکی اردبیل دارای خوابگاه هستند.

فرهاد پورفرضی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: با مکان یابی مناسب در اردبیل و بازدید نیروهای وزارتی بزودی دانشکده دندانپزشکی در اردبیل راه اندازی می شود.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته دو آموزشکده در اردبیل به دانشکده ارتقا یافت گفت: آموزشکده های بهداشت و پیراپزشکی پس از تلاش های متعدد صورت گرفته به دانشکده های مستقل ارتقا یافته است.

وی بررسی بیش از 2 میلیون نسخه پزشکی در سال گذشته در استان را یادآور شد و تصریح کرد: در حوزه بهداشت 20 عنوان کتاب در استان اردبیل چاپ شده که پنج عنوان آن در کل دانشگاه های کشور توزیع شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با اشاره به اینکه با اجرای برنامه های پیشگیری آنفلوآنزای نوع آ موفق به مهار این نوع بیماری در استان شدیم افزود: در سال گذشته در دو دوره و در هر دوره 25 هزار نفر از متولدین سال 71 در مقابل بیماری هپاتیت ب واکسینه شدند.

پورفرضی در ادامه سخنان خود از امحای 10 تن مواد غذایی فاسد شده در استان اردبیل خبر داد و گفت: در سال گذشته 250 نفر از جمعیت بالای 30 سال تحت غربالگری دیابت و تست فشار خون قرار گرفتند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل به فعالیت های فرهنگی و ورزشی دانشگاه اشاره کرد و اظهار داشت: در سال گذشته هزار و 450 نفر از دانشجویان به اردوهای سیاحتی و زیارتی اعزام شده و در برنامه های اوقات فراغت و مناسبت های فرهنگی و ورزشی شرکت کردند.وی افزود: دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در سال گذشته موفق به کسب مدال طلای تیمی در رشته کاراته، مدال برنز در مسابقات پرش ارتفاع و مدال نقره و برنز در کمیته های انفرادی شدند.