آرشیو دوشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۸۹، شماره ۴۴۸۱
صفحه اول
۱

برگزاری نشست خبری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با خبرنگاران خارجی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران خارجی شرکت کننده در کنفرانس خلع سلاح هسته ای در تهران به سوالات آنان پاسخ داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حسینی در ابتدای کنفرانس خبری با مهم خواندن موضوع خلع سلاح هسته ای برای جمهوری اسلامی ایران گفت: ایران، پس از پیروزی انقلاب اسلامی، به عنوان کشوری مستقل در برابر زیاده خواهی کشورهای قدرتمند و در راس آنها امریکا با همه مشکلات ایستاد و اکنون حضور خبرنگاران خارجی در این کنفرانس شرایط را برای انعکاس واقعیت های ایران و انجام رسالت خبری فراهم نموده است.

حسینی با اشاره به سابقه حداقل 6 هزار ساله فرهنگ و تمدن کهن ایران از خبرنگاران خواست تا در این سفر با این سوابق آشنا شوند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان روابط فرهنگی دیرینه با کشورهای مختلف آسیا، بر گسترش روابط با دیگر کشورهای جهان تاکید کرد.

حسینی به برگزاری جشنواره ها و همایش های بین المللی فرهنگی و هنری در ایران اشاره کرد و گفت: همایش ها و جشنواره های بین المللی متعددی با حضور میهمانان خارجی به منظور تبادل فرهنگ و هنر کشورمان با دیگر کشورها برگزار می کنیم و متقابلا در اینگونه برنامه های خارجی نیز شرکت می کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی باورها و اعتقادات ایران اسلامی را متفاوت با غرب دانست و گفت: پیام سینما، تئاتر و دیگر مقوله های فرهنگی و هنری کشور ما با خیلی از کشورها متفاوت است.

وی انتشار سالانه حدود 60 هزار عنوان کتاب در کشور را نشانگر علاقه مردم به کتاب وکتابخوانی دانست و گفت: با رویکرد فرهنگی که در دولت دهم است و اعتبارات بسیار مناسبی که در اختیار حوزه فرهنگ قرار گرفته است امسال شاهد ارتقای رشد کیفی و کمی در عرصه فرهنگ و هنر خواهیم بود.

حسینی با بیان عملکرد رسانه های غربی در ترسیم چهره خشن از ایران، فرهنگ مردم کشورمان را فرهنگ مهرورزی، دوستی و تاکید بر صلح و صفا در سراسر دنیا خواند و گفت: علاوه بر آثار ادبی، شعر و کارهای هنری هنرمندان معاصر ایران، در اشعار شعرایی چون حافظ، سعدی، فردوسی، مولوی و دیگر شعرا نیز روحیه لطیف ایرانی نشان داده شده است.