آرشیو دوشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۸۹، شماره ۴۴۸۱
صفحه اول
۱

اعطای کارت های اعتباری خرید از روز معلم

گروه اقتصادی وزیر کار و امور اجتماعی از شروع اعطای کارت های اعتباری خرید به فرهنگیان و کارمندان وزارت بهداشت از 12 اردیبهشت ماه همزمان با روز معلم خبر داد و گفت: این طرح به صورت آزمایشی در وزارتخانه های آموزش و پرورش و بهداشت و درمان اجرا می شود و پس از آن به همه کارمندان دولت و بازنشستگان و جامعه کارگری گسترش می یابد.

عبدالرضا شیخ الاسلامی پس از برگزاری نخستین جلسه شورای عالی اشتغال در سال جاری با بیان اینکه ظرفیت خوبی برای اشتغال نیروی کار ایرانی در سایر کشورها وجود دارد گفت: در تلاشیم از این ظرفیت استفاده کرده و نیروی کار ایرانی را به کشورهای متقاضی اعزام کنیم. وزیر کار سپس اظهار داشت: امسال با یک سازماندهی دقیق به دنبال اجرای برنامه اعزام نیروی کار به خارج هستیم.

وی با بیان اینکه آفریقای جنوبی، قطر و مالزی و نیز کشورهای همسایه محل خوبی برای فعالیت نیروی کار ایرانی است، تصریح کرد: در کشورهای امریکای لاتین و آسیای مرکزی خاک غنی، منابع آب و زمین مستعد برای کشاورزی وجود دارد که بلااستفاده مانده است و می توان فارغ التحصیلان کشاورزی را در قالب تعاونی های متشکل آموزش داده و به این مناطق اعزام کرد. وی همچنین به طرح کارورزی برای 30 هزار نفر از فارغ التحصیلان دانشگاهی که در شورای عالی اشتغال مطرح شد، اشاره و خاطرنشان کرد: از دیگر موضوعات بررسی شده میزان مشارکت بانک ها در اعطای تسهیلات به طرح های اشتغالزاست که قرار شد سهم بانک ها تا پایان اردیبهشت ماه مشخص و ابلاغ شود. وزیر کار و امور اجتماعی همچنین گفت: در جلسه شورای عالی اشتغال سیاست های اجرایی اشتغالزایی سال 89 در 40 بند تدوین شد.