آرشیو دوشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۸۹، شماره ۴۴۸۱
اجتماعی
۴

100 میلیارد تومان اعتبار برای افزایش حضور پزشکان در شهرهای کوچک

100 میلیارد تومان اعتبار در بودجه امسال به منظور افزایش حضور پزشکان در شهرهای کوچک و روستاها اختصاص یافته است. معاون درمان وزیر بهداشت و درمان با بیان این مطلب درباره در دسترس نبودن پزشکان خانواده در روستاها و شهرهای کوچک گفت: به این منظور مقرر شده است علاوه بر اختصاص اعتبار، پرداخت آن هم هدفمند شود و پزشکان متناسب با جمعیت زیر پوشش و ساعات حضور حقوق دریافت کنند. دکتر حسن امامی رضوی با اشاره به این که هم اکنون بسته خدمات پزشک خانواده کاملا تعریف و تدوین شده است، افزود: مناطقی که طرح باید به شکل آزمایشی در آنها اجرایی شود شناسایی شده و در مرحله اول یک شهر زیر 50 هزار نفر در هر استان زیر پوشش قرار خواهد گرفت. وی با اشاره به این که شهرنشینان زیر پوشش بیمه های درمانی هستند، اظهار کرد: بر این اساس با وجود اعتبار بهداشت شهری، هم اکنون برای خدمات حد وسط طرح پزشک خانواده شهری اعتباری بالغ بر 60 میلیارد تومان نیاز است.

بررسی عملکرد 50 بیمارستان هیات امنایی دکتر امامی رضوی همچنین گفت: امسال عملکرد 50 بیمارستان هیات امنایی براساس استاندارد بین المللی الگوی تعالی سازمانی، ارزیابی می شود.

وی افزود: این الگو در حال حاضر در بیمارستان های هیات امنایی شروع شده و آموزش های لازم برای استقرار آن در بیمارستان ها ارائه شده است.