آرشیو دوشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۸۹، شماره ۴۴۸۱
ایران زمین
۲۳

ساماندهی بازار فناوری اطلاعات در خراسان رضوی

مشهد - خبرنگار «ایران» طرح ساماندهی بازار فناوری اطلاعات در خراسان رضوی به عنوان یکی از هشت استان پایلوت در کشور اجرا می شود.

علی صفرزاده رئیس سازمان بازرگانی خراسان رضوی با اعلام این خبر افزود: این طرح در جهت تنظیم بازار و ساماندهی بازار فناوری اطلاعات کشور با هدف ایجاد فضای سالم رقابتی و نظم بخشی و ساماندهی فعالیت های تجاری رایانه ای مجاز و تحقق اهداف عالیه نظام در حوزه واگذاری امور تصدی گری به اجرا درمی آید.

رئیس سازمان بازرگانی خراسان رضوی گفت: با اجرای این طرح تامین کنندگان مجاز و دارای هویت مشخص، کالاو خدمات معین را با نرخ های مجاز و در شرایط قابل ردیابی ارائه کرده و تمهیدات مربوط به ارائه خدمات پس از فروش و نیز مراجع رسیدگی به شکایات مشتریان به عنوان الزامات قانونی حقوق مصرف کنندگان رعایت می شود.

وی تصریح کرد: با ایجاد این شرایط عرضه قانونی و مجاز کالاتقویت شده و ورود اقلام قاچاق با محدودیت های جدی در بازار مواجه خواهد شد و از این طریق زمینه ارتقای کمی و کیفی بازار فراهم می شود.

صفرزاده با اشاره به این که مبانی اجرای این طرح ساماندهی، اتکا به قوانین جاری کشور از جمله قانون نظام صنفی کشور و قانون و آئین نامه تشکیل نظام صنفی رایانه ای است، گفت: در اجرای سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در خصوص اصل 44 قانون اساسی و راهبرد واگذاری امور تصدی گری به مردم در دولت، معاونت توسعه بازرگانی داخلی وزارت بازرگانی، امور تصدی گری و اجرایی ساماندهی بازار حوزه بازرگانی فناوری اطلاعات و ارتباطات را به ساختار اجرایی پیش بینی شده در این طرح واگذار می کند.

وی اظهار داشت: این طرح در هشت استان کشور شامل خراسان رضوی، اصفهان، آذربایجان شرقی و غربی، فارس، مازندران، گیلان و یزد به عنوان استان های پایلوت اجرا می شود.