آرشیو دوشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۸۹، شماره ۴۴۸۱
سیاسی
۲۴

جلیلی: حضور لبنان در شورای امنیت نمایندگی از جهان مقاومت است

گروه سیاسی دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان روز گذشته میزبان وزیر امور خارجه لبنان و وزیر امور همکاری های بین الملل اوگاندا و وزیر امور خارجه اندونزی بود.

سعید جلیلی در دیدار با وزیر امور خارجه لبنان گفت: غرب با ارائه تعریف خود از مفاهیمی مانند تروریسم سعی دارد رفتارهای جهان را با خود منطبق کند. علی الشامی وزیر امور خارجه لبنان در این دیدار، ضمن تقدیر از جمهوری اسلامی ایران بر ضرورت شکستن انحصار فناوری های هسته ای در غرب تاکید کرد. سعید جلیلی نیز در این دیدار وحدت، ثبات و اقتدار لبنان را به نفع مردم لبنان و منطقه دانست که رژیم صهیونیستی و دشمنان منطقه نمی توانند آن را تحمل کنند.

وزیر امور همکاری های بین الملل اوگاندا نیز در دیدار با جلیلی ضمن استقبال از برگزاری کنفرانس خلع سلاح و عدم اشاعه در تهران بر حقوق کشورها در دستیابی به فناوری های هسته ای تاکید کرد. اوکیلو اوریم ضمن تاکید بر حقوق کشورها در مسیر دستیابی به فناوری های صلح آمیز هسته ای، رقابت تسلیحاتی کشورهای دارای بمب هسته ای را عامل افزایش ناامنی در نظام بین الملل دانست. وی گفت: دفاع ایران از حقوق هسته ای خود، دفاع از حقوق هسته ای تمامی کشورهاست. جلیلی نیز ضمن تاکید بر توسعه و تعمیق پیوندهای میان کشورهای جنوب، توسعه این روابط از جمله فی مابین دو کشور را به نفع همه توصیف کرد و افزود: کشورهای آفریقایی از ظرفیت های بالایی برای همکاری برخوردارند و می توانند با اعمال مدیریت صحیح بر منابع و ظرفیت ها، بر مشکلات خود فائق آیند. مارتی ناتالگاوا وزیر امور خارجه اندونزی نیز در دیدار با سعید جلیلی با اعلام هوشیاری کشورش در قبال سلطه طلبی کشورهای دارای سلاح هسته ای در انحصاری کردن فناوری هسته ای، به رعایت ارکان اصلی ان پی تی توسط تمامی کشورها تاکید کرد.