آرشیو دوشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۸۹، شماره ۴۴۸۱
صفحه آخر
۲۸

ترین ها

گران ترین گوشی موبایل جهان

پیتر آلیسون جواهر ساز اتریشی که او را با ساخت برخی از گوشی های موبایل گرانقیمت و ویژه می شناسند، با به کار گیری الماس و طلادر تزئین گوشی G Kings Button 3iPhone گران ترین گوشی موبایل جهان را ساخت.این گوشی موبایل استثنایی و لوکس، 345/517/2 دلار ارزش دارد. وی برای ساخت دکمه اصلی آن که ویژگی برجسته گوشی موبایل است از الماسی کمیاب و 6/6 قیراطی استفاده کرده و دور تا دور گوشی موبایل را با خطی از طلای سفید و 138 برلیان از بهترین نوع الماس پوشانده است.همچنین در ساخت آن 18 قیراط طلای زرد،سفید و سرخ به کار برده است.

بزرگ ترین گوشی موبایل جهان

بزرگ ترین گوشی موبایل جهان متعلق به شرکت سامسونگ است که به مسنجر سامسونگ شهرت دارد و دارای اندازه های 57/4 در 42/3 در 72/0 متر است. این گوشی موبایل با همکاری شرکت سامسونگ و کریکت در ایلینویز کالیفرنیا پرده برداری شد و در 11 مارس 2009 به کتاب رکوردهای جهانی گینس راه یافت.

طولانی ترین سخنرانی

لویس کولت مرد فرانسوی 64 ساله کاتالونیایی، یک کارمند دولت محلی توانست با 124 ساعت سخن گفتن بدون وقفه، رکورد طولانی ترین سخنرانی جهان را از آن خود کند. وی در این مدت 124 ساعت در مورد سالوادور دالی نقاش اسپانیایی،فرهنگ کاتالونیا و دیگر موارد سخن گفت. او پس از پنج روز سخنرانی بی وقفه با صدایی ضعیف گفت: این روز برای من روز بزرگی است و من این رکورد را تقدیم می کنم به همه کسانی که از زبان و فرهنگ کاتالونیا حمایت می کنند. در پایان جمعیت زیادی که به حمایت از کولت جمع شده بودند او را با شور و شعف فراوان تشویق کردند. سه ثبت کننده رسمی نیز در محل حضور داشتند تا صحت این رکورد را تایید و به کولت اجازه ورود به کتاب رکوردها را بدهند. رکورد قبلی طولانی ترین سخنرانی جهان را یک مرد هندی با 120 ساعت سخنرانی به دست آورده بود.