آرشیو شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۸۹، شماره ۲۰۶۷
بازرگانی
۵

تجهیز صد درصدی اصناف به ملت کارت

وزیر بازرگانی از ساماندهی 90 درصدی شرکت های پخش، تجهیز صد درصدی اصناف به ملت کارت و ایجاد 20 اتحادیه کشوری دیگر در راستای اصلاح نظام توزیع خبر داد.

مهدی غضنفری در گفت وگو با فارس در خصوص پروژه اصلاح نظام توزیع اظهار داشت: اصلاح نظام توزیع شامل 10 پروژه اعم از ساماندهی نظام پخش کالا، شبکه کارت اصناف، ایجاد اتحادیه های کشوری، ایجاد شبکه های زنجیره ای خرده فروشی اصناف، استقرار نظام طبقه بندی و خدمات کالا، تشکیل نهادهای غیردولتی حمایت از حقوق مصرف کنندگان، ایجاد پایگاه اطلاع رسانی اصناف و بازرگانان، ثبت مکانیزه املاک و مستغلات، توسعه خدمات بازرگانی برای محصولات کشاورزی و طرح ساماندهی و ایجاد اعتماد برای سایت های تجارت الکترونیکی است.

وی افزود: در خصوص ساماندهی نظام پخش کالاتا کنون 900 شرکت پخش در وزارت بازرگانی ثبت نام کرده اند، 500 شرکت نرم افزار را دریافت و حدود 150 شرکت امضای دیجیتال دریافت کرده اند که بیش از 90 درصد توزیع توسط این 150 شرکت انجام می شود. وزیر بازرگانی گفت: در تجهیز اصناف به شبکه کارت اصناف با همکاری بانک ملت تقریبا در توزیع کالاهای یارانه ای صد درصد موفق به انجام این کار شده ایم و با ساماندهی شرکت های پخش سایر صنوف هم وارد این شبکه شده اند.

وی با اشاره به طرح ایجاد اتحادیه های کشوری برای مدیریت یکسان بر صنوف در راستای توسعه صادرات گفت: تاکنون 12 اتحادیه کشوری ایجاد شده و طبق برنامه ریزی های صورت گرفته در مرکز اصناف و با همکاری شورای اصناف کشور تا پایان شش ماه امسال 20 اتحادیه کشوری دیگر ایجاد می شود.