آرشیو شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۸۹، شماره ۲۰۶۷
بانک و بیمه
۱۳

100 هزار نفر از بانک قرض الحسنه وام گرفتند

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران توسعه بانکداری الکترونیک و استفاده گسترده مردم از خدمات سیستم بانکی را از مهم ترین فعالیت سیستم بانکی در سال گذشته عنوان کرد.

مصطفی پور در گفت وگو با خبرنگار بانک و بیمه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) درباره نرخ سود 12 و 14 درصدی نظام بانکی کشور برای تسهیلات عقود مبادله ای اظهار کرد: نرخ سود بانکی برای تسهیلات یک ابزار سیاست پولی است تا شبکه بانکی بتواند پاسخگوی سپرده های مردم باشد. بین نرخ سود بانکی و نرخ تورم باید یک تناسب برقرار باشد که این مساله در سال گذشته و امسال محقق شده است.

وی در مورد عمده فعالیت های سیستم بانکی در سال گذشته گفت: تامین واحدهای اقتصادی، توسعه دستگاه های خرید فروشگاهی خودپرداز یا به عبارتی توسعه بانکداری الکترونیک و استفاده گسترده از خدمات سیستم بانکی از عمده فعالیت های سیستم بانکی در سال گذشته بوده است.

او نرخ کارمزد تسهیلات قرض الحسنه این بانک را چهار درصد و با سود بانکی صفر عنوان کرد و گفت: در طول 5/1 سال گذشته بیش از 100 هزار نفر از تسهیلات قرض الحسنه بانک قرض الحسنه مهر ایران برخوردار شده اند و 325 هزار نفر در این بانک سپرده گذاری کرده اند.

به گزارش ایسنا، بانک قرض الحسنه مهر ایران در مهرماه 87 تاسیس شد و در حال حاضر به ارائه وام های عمدتا دو میلیون تومانی با کارمزد چهار درصد و نرخ سود صفر به مردم برای رفع نیازهای ضروری می پردازد. وجود موسسات مختلف که از عنوان «مهر» در آنها استفاده شده باعث شده است تا این بانک چندان شناخته شده نباشد و مردم آنچنان فرق بین «موسسه مالی و اعتباری مهر» یا

«بانک مهر» و «صندوق مهر رضا (ع)» را با «بانک قرض الحسنه مهر ایران» نمی دانند.