آرشیو چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۸۹، شماره ۱۹۶۴۳
اخبار ورزشی
۱۳

سومین دوره دوچرخه سواری ریاست جمهوری تهران رکاب زدن میان ماشین ها در تور بین المللی تهران!

سومین دوره تور دوچرخه سواری ریاست جمهوری تهران در حالی صبح دیروز در مسیر اتوبان شهید بابایی آغاز شد که نخستین روز این تور با بی نظمی و اشکالات فراوان استارت خورد.

سومین دوره تور بین المللی دوچرخه سواری ریاست جمهوری تهران از صبح دیروز با حضور 7 تیم داخلی (آساک دوچرخ، ترافیک تهران، ولیعصر کرمان، پتروشیمی تبریز، دانشگاه آزاد اسلامی، مس کرمان، تیم ملی امید) و 12 تیم خارجی (آلمان، هلند الف و ب، ترکیه، ارمنستان، آذربایجان، اسپانیا، قزاقستان الف و ب، گرجستان، جایانت تایوان) آغاز و در 5 مرحله پیگیری می شود. حاشیه های روز نخست این رقابتها که با 22 دقیقه تاخیر آغاز شد را در زیر می خوانید:

¤ در حالیکه تور ریاست جمهوری دوره قبل و تور چند روز پیش آذربایجان شاهد حضور بیش از 200 نفر پرسنل و کادر اجرایی بود، استارت سومین تور ریاست جمهوری تنها با بهره از 10 نیروی هیئت دوچرخه سواری تهران خورده شد!

¤ خط استارت این مسابقه طبق مسیر باید از سمت چپ چیده می شد اما به اشتباه از سمت راست چیده بودند که با ورود تیم ها و تذکر مربیان با تاخیر و با دخالت «مارتین براون» هلندی نماینده uci و سرپرست فنی تور تغییر جهت داد.

¤ به گفته مربیان مسیر اول این تور کارشناسی نشده انتخاب شده بود به طوریکه مسیرهای جانبی اتوبان بسته نشده بود تا شاهد تردد ماشین های شخصی زیادی در حاشیه مسیر باشیم.

¤ جمال الدین محمود مالزیایی که برای سومین بار به عنوان مدیرفنی این تور در تهران حاضر شده است به دلیل ناهماهنگی های بوجود آمده از نحوه شروع تور اظهار نارضایتی کرده و یک بار به حالت قهر از مسیر استارت دور شده است.

¤ در شرایطی که در خط شروع باید بیش از 800 پانل و برای حمل دوچرخه ها از چندین ماشین مخصوص حمل بار استفاده شود تنها شاهد حضور یک ماشین در مسیر مسابقه بودیم.

¤ طبقه قوانین مسئولان برگزاری تور باید برای مربیان و سرپرستان هر تیم به صورت مجزا ماشینی را در طی مسیر قرار دهند که تعداد این اتومبیل های مخصوص به حدی کم بود که مربی یکی از تیم ها با ماشین نماینده uci، تیم خود را در مسیر همراهی می کرد و مابقی نفرات با یک اتوبوس مسیر را طی می کردند.