آرشیو چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۸۹، شماره ۱۹۶۴۳
اخبار اقتصادی
۴

کارت اعتباری 5/1 میلیون تومانی برای کارگران

معاون توسعه اشتغال وزارت کار اعلام کرد: در صورتی که کارفرمایان متعهد به بازپرداخت کارت های اعتباری 5/1میلیون تومانی شوند، طی نیمه دوم امسال کارت های اعتباری شارژ خواهند شد.

حمید حاجی عبدالوهاب، معاون توسعه اشتغال وزارت کار در گفتگو با موج با اشاره به تخصیص اعتبار در زمینه اجرای قانون مشاغل خانگی خاطرنشان ساخت: بانک مرکزی میزان اعتبارات مورد نیاز اجرای طرح را تا پایان ماه جاری ابلاغ خواهد کرد.

وی در ادامه از کاهش نرخ بیکاری تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: در صورتی که استانداران نسبت به اجرای تعهدات خود در زمینه ایجاد یک میلیون و 500 هزار فرصت شغلی اقدام کنند، نرخ بیکاری کاهش خواهد یافت.

وی با ابراز تاسف از عدم همکاری سیستم بانکی در ارائه تسهیلات اظهار داشت: متاسفانه طی سال گذشته در اثر عدم تعامل سیستم بانکی با وزارت کار و امور اجتماعی نه تنها شاهد رشد بنگاه های زودبازده نبودیم بلکه این عدم هماهنگی سبب رکود و توقف آمار این بنگاه ها شد.

معاون وزیر کار و امور اجتماعی با اشاره به روند اجرایی سیاست های اصل 44 قانون اساسی اذعان داشت: به منظور اجرای صحیح سیاست های اصل 44 قانون اساسی مدیریت دولتی را باید به بخش غیردولتی واگذار کنیم. برای این که سیاست فوق در کشور به نتایج مثبتی منتج شود لازم است که این مدیریت به کارآفرینان منتقل شود.

معاون توسعه اشتغال وزارت کار یادآور شد: دولت باید با توجه به بحث واگذاری سهام، تعاونی های لازمه را تقویت کند تا بتوانند به مدیریت سهام واگذار شده در کشور دست یابد.

عبدالوهاب با تاکید بر لزوم رسمیت بخشیدن به جایگاه کارآفرینان اذعان داشت: به منظور رسمیت بخشیدن به جایگاه کارآفرینان لازم است که سازمان کارآفرینی در کشور تشکیل و لایحه ای از سوی دولت تدوین شود.