آرشیو چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۸۹، شماره ۱۹۶۴۳
اخبار اقتصادی
۴

اعتراض ایران به رویه های غیراستاندارد بازرگانی عراق

در دیدار رئیس اتاق بازرگانی تهران و سفیر عراق در کشورمان، اتاق تهران به رویه های غیراستاندارد بازرگانی در عراق اعتراض کرد.

یحیی آل اسحاق رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران در این دیدار که در تهران برگزار شد، مشکلات اخیری که برای بازرگانان و صادرکنندگان ایرانی در مرز عراق ایجاد شده، را با محمد مجید الشیخ سفیر عراق در کشورمان در میان گذاشت.

در این دیدار که علاوه بر یحیی آل اسحاق، محمدمهدی راسخ دبیر کل اتاق تهران و جهانبخش سلطانی دبیر اتاق مشترک ایران و عراق نیز حضور داشتند، برخی مشکلات پیش روی بازرگانان ایرانی که اخیرا و در پی دستور العملهای جدید دولت عراق ایجاد شده مطرح و در مورد آن تبادل نظر شد.

رئیس اتاق تهران ادامه داد: افزایش مراودات تجاری ایران و عراق شعار نیست بلکه سخنی مبتنی بر واقعیات است و با شرایط ویژه ای که هر دو کشور دارند باید بتوانیم با گفت وگوی بیشتر و تعاملات موثرتر این روابط که برای هر دو کشور مفید فایده است را گسترش دهیم.

آل اسحاق همچنین از مجیدالشیخ خواست تا با مذاکره با وزارت اقتصاد و گمرک عراق آنان را نسبت به مشکلاتی که دستور العمل های جدید برای تجار ایرانی ایجاد کرده آگاه کند.محمد مجید الشیخ سفیر عراق در ایران نیز با استقبال از برگزاری جلسات مشترک بر افزایش روابط ایران و عراق تاکید کرد. سفیر عراق گفت: با توجه به پیچیدگی هایی که اکنون در کشور عراق وجود دارد وجود برخی مشکلات طبیعی است اما این مشکلات با مذاکرات و نشست های دو جانبه قابل حل است.مجیدالشیخ تصریح کرد: امیدوارم کمیسیونی مشترک تشکیل شود تا به این مشکلات رسیدگی شود و این موانع برطرف شود.