آرشیو چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۸۹، شماره ۱۹۶۴۳
اخبار خارجی
۱۶

تظاهرات ضد اسرائیلی در خیابان های پاریس

صدها شهروند فرانسوی و حامیان مردم فلسطین با تجمع در برابر سازمان همکاری های اقتصادی و توسعه(OECD) در پاریس نسبت به عضویت رژیم اسرائیل در این سازمان تظاهرات کردند.

به گزارش خبرگزاری قدس، شهروندان معترض فرانسوی پذیرش اسرائیل در این سازمان اقتصادی را مغایر با قوانین موجود برای عضویت در این سازمان دانسته و اعلام کردند که رژیمی که سیاست های نژادپرستانه و ضد حقوق بشری دارد نمی تواند در این نهاد اقتصادی عضو شود.

خانم دکتر رونیه برونژیه عضو کمیته همبستگی فرانسوی ها با فلسطین که در این تظاهرات شرکت کرده بود گفت، عضویت اسرائیل هیچ آبرویی برای این سازمان نخواهد گذاشت.

وی افزود:البته همه می دانند که این سازمان به جای تکیه بر قانون بر زور متکی است و بهترین مثال در این مورد آمریکا است که برافروزنده دو جنگ عراق و افغانستان است و به هیچ قانون بین المللی و حقوق بشری پایبند نیست.

یکی دیگر از تظاهرکنندگان گفت: تصمیم سازمان همکاری های اقتصادی و توسعه کاملامغایر با حقوق بشر و حقوق بین الملل است چرا که رژیم صهیونیستی یک رژیم استعماری است و مرتکب جنایت جنگی و جنایت علیه فلسطینیان شده است و عضویتش در این سازمان نقض حقوق بشر است.

از سوی دیگر روزنامه لبنانی السفیر نوشت: روابط اسرائیل با مجامع بین المللی دچار مشکل شده است.

این روزنامه افزود، اسرائیل هم به دلیل جنایاتی که علیه فلسطینیان مرتکب می شود و هم به دلیل داشتن کلاهک های هسته ای و سلاح های کشتار جمعی با اعتراض و انتقاد سازمان ملل و مجامع بین المللی مواجه شده است.