آرشیو چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۸۹، شماره ۱۹۶۴۳
حوادث
۱۵

حذف 15 هزار تاکسی متخلف از ناوگان تاکسیرانی

15 هزار دستگاه تاکسی که به دلایل مختلف از ارائه خدمات به مردم خودداری می کردند، از ناوگان تاکسیرانی تهران حذف شدند.

به گزارش روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، مهندس سید جعفر تشکری هاشمی در دویست و هشتادمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران اعلام کرد: در راستای طرح ارتقای کیفی تاکسیرانی پایتخت، تعداد تاکسی های تهران از 95 هزار دستگاه به 80 هزار دستگاه کاهش پیدا کرد.

معاون شهردار تهران با تاکید بر این که کاهش 15 هزار دستگاه تاکسی بدون ایجاد هرگونه التهاب در جامعه و در کمال آرامش انجام شد، خاطرنشان کرد: موضوع بهبود وضعیت تاکسیرانی به عنوان یک پدیده اجتماعی، دغدغه مشترک شورای شهر و شهرداری تهران است.

پیمان سنندجی، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران نیز در ادامه اظهار داشت: طی 6ماه گذشته افرادی که بیش از یک دستگاه تاکسی دارند و همچنین سازمان ها و ارگان هایی که بدون مجوز سازمان، تاکسی اخذ کرده اند، شناسایی شده اند.

وی گفت: در حال حاضر بیش از 80هزار تاکسی فعال در تهران وجود دارد که بخش عمده ای از مسافران را در شهر جابه جا می کنند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران گفت: تعداد تاکسی های نارنجی در تهران 39هزار و 905دستگاه، خودروهای سبز 27هزار و 752 دستگاه، تاکسی های ون 7هزار و 44 دستگاه است و 5هزار و 700 مسافربر شهری نیز منتظر دریافت پلاک تاکسی هستند.

وی تصریح کرد: در بحث نوسازی و ساماندهی تاکسیرانی طی هفت ماه گذشته بیش از ده هزار و 889 دستگاه ساماندهی و نوسازی شده اند.

سنندجی با اشاره به اینکه 52 شرکت تاکسیرانی بخش خصوصی مشکلاتی را دارند و در این بین مشکلاتی نیز ایجاد کرده اند، گفت: از التزامات مصوبه شورای شهر برای سازمان تاکسیرانی، ساماندهی شرکت های خصوصی تاکسیرانی بود که در دو سال گذشته به دلیل مشکلات پیش روی این شرکت ها نابسامانی هایی در این بخش وجود داشت که طی برنامه ریزی دقیقی در حال رفع این نواقص هستیم.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران به رتبه بندی در ساماندهی شرکت های بخش خصوصی تاکسیرانی اشاره کرد و گفت: بحث رتبه بندی در بخش ساماندهی شرکت ها با جدیت در حال پیگیری است چرا که شرکت ها برای ماندگار بودنشان لازم است مالکیت تاکسی را برعهده داشته باشند.