آرشیو سه‌شنبه ۴ خرداد ۱۳۸۹، شماره ۱۹۶۵۳
حوادث
۱۵

دانشگاه علوم پزشکی ایران خبر داد راه اندازی واحد فراهم آوری اعضا و نسوج پیوندی

به منظور پیگیری و شناسایی موارد اهداءکننده بالقوه برای استفاده از اعضاء و نسوج پیوندی به منظور نجات جان بیماران در انتظار پیوند، در دانشگاه علوم پزشکی ایران، واحد فراهم آوری اعضاء و کمیته مرگ مغزی تشکیل شد.

دکتر رضا نیک فرجام دبیر کمیته مرگ مغزی دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان اینکه واحد فراهم آوری اعضاء و نسوج پیوندی دانشگاه علوم پزشکی ایران در بیمارستان قلب شهید رجایی مستقر شده است افزود: باید ساکنان و مدیران مراکز درمانی ماطق تحت پوشش دانشگاه، مناطق شهرداری (22، 21، 18، 9، 6، 5، 2) از وجود واحد فراهم آوری اعضاء و نسوج پیوندی مطلع باشند تا اقدامات مربوط به انتقال فرد دچار مرگ مغزی و مراحل جداسازی و پیوند با موفقیت انجام شود.

وی به توانایی های این مرکز با تامین نیروی انسانی 24 ساعته و راه اندازی ICU مخصوص این بیماران و تامین نیروی پزشک عمومی و پرستار از سوی بیمارستان های فیروزگر و حضرت رسول اکرم (ص) اشاره کرد و افزود: در تمامی واحدهای تحت پوشش دانشگاه رابط پیوند خواهیم داشت که اطلاعات و اخبار را در اختیار کمیته مرگ مغزی قرار می دهند.

دکتر نیک فرجام تصمیم خانواده ها و ارتباط آنها با رابط پیوند در مراکز را امری مهم تلقی کرد و یادآور شد: بعد از تائید مرگ مغزی، رابط پیوند باید از طریق هماهنگی با خانواده متوفی رضایت آنها را جلب تا دیگر اقدامات قانونی بر اساس دستورالعمل وزارت بهداشت صورت گیرد.

گفتنی است: علاقمندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با مرکز اهداء عضو ایران (واحد فراهم آوری اعضاء در بیمارستان قلب شهید رجایی تهران) با تلفن 22663109 تماس حاصل نمایند.