آرشیو یکشنبه ۱۳ تیر ۱۳۸۹، شماره ۲۱۱۹
بورس - شرکت ها
۱۰

«پژویان» خبر داد

حضور نماینده شورای رقابت در جلسات هیات واگذاری

گروه بورس- رییس شورای رقابت از حضور نماینده این شورا در جلسات هیات واگذاری عرضه های اصل44 خبر داد. «جمشید پژویان» ضمن اشاره به جلسه روز گذشته این شورا با هیات واگذاری گفت:

بر اساس توافقاتی که صورت گرفته شده، از این به بعد نمایندگان «شورا» و «هیات واگذاری» می توانند در جلسات یکدیگر شرکت کنند. وی افزود: همچنین مقرر شد که هیات واگذاری صورت جلسات این هیات را به صورت منظم برای شورای رقابت ارسال کند. وی همچنین به راه اندازی پایگاه اطلاع رسانی این شورا طی روزهای آینده اشاره کرد و گفت: اطلاعات بیشتر در مورد دیدگاه ها و نظرات این شورا درباره روند عرضه های اصل 44 در این پایگاه منتشر خواهد شد.

واگذاری سهام یک نیروگاه

از سوی دیگر معاون سازمان خصوصی سازی در گفت وگویی با «ایرنا» در مورد مصوبات جلسه روز گذشته هیات واگذاری گفت: مقرر شد 100 درصد سهام نیروگاه منتظر قائم با قیمت 14 هزار و 714 میلیارد و 970 میلیون ریال به بخش خصوصی واگذار شود. «مهدی عقدایی» اظهار داشت: این نیروگاه با شرایط 10 درصد نقد و پرداخت بقیه در مدت 10 سال واگذار می شود. معاون سازمان خصوصی سازی تصریح کرد: در این جلسه قرار شد 40 درصد از سهام مدیریت تولید برق منتظر قائم نیز همزمان با خود نیروگاه به بخش خصوصی واگذار شود. وی گفت: قیمت این میزان سهام شش میلیارد و 956 میلیون و 554 هزار و 500 ریال است که به صورت نقد واگذار می شود. عقدایی افزود: سهام نیروگاه منتظر قائم و مدیریت تولید برق منتظر قائم به صورت یکجا عرضه می شود. معاون سازمان خصوصی سازی پیش بینی کرد آگهی این نیروگاه تا 10 روز آینده در جراید کثیرالانتشار درج و سپس سهام آن عرضه شود.