آرشیو پنجشنبه ۱۰ تیر ۱۳۸۹، شماره ۴۵۴۱
ورزشی
۱۳

تیم ملی کشتی انتخابی یا انتصابی؟

لغو رقابت های انتخابی تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی آن هم در فاصله کمتر از 3 ماه تا آغاز مسابقات جهانی مسکو و کمتر از 5 ماه تا شروع بازی های آسیایی گوانگ ژو، این روزها به چالش اصلی فدراسیون کشتی و تقابل با مخالفین و منتقدین گوش شکسته تبدیل شده است.

انتقادها هرچند با تاخیر اما از گوشه و کنار کشور نسبت به لغو این مسابقات به سوی فدراسیون سرازیر می شود. منتقدین بر این باورند که مسابقات انتخابی تیم ملی تنها کانال قانونمند اعطای دوبنده تیم ملی است و تیم منتخب این مسابقات، بهترین و باکیفیت ترین تیم ملی خواهد بود.

آنها معتقدند لغو این مسابقات، نقض آشکار قانونمندی و نمود واقعی سلیقه گرایی در کشتی است و ضربه مهلکی بر پیکره پشتوانه سازی کشتی خواهد زد. اما مسئولان فدراسیون و مربیان تیم های ملی نظر دیگری دارند. آنها همچنان بر اهمیت مسابقات انتخابی تاکید دارند و صحبت های منتقدین را رد نمی کنند بلکه شرایط فعلی را به گونه ای قلمداد می کنند که نیازی به انتخابی نیست.مقایسه رقابت های انتخابی تیم ملی کشتی در کشورهای صاحب نام این واقعیت را آشکار می کند که سطح این رقابت ها حتی بالاتر از جهانی و المپیک استو کشتی گیران برای کسب دوبنده تیم ملی باید حریفانی در سطح جهانی را از پیش رو بردارند.

همین امر باعث شده است تا کسانی که برای هر وزن انتخاب می شوند بهترین در کشورشان باشند و این ملی پوشان به خوبی می دانند در صورت لغزش بلافاصله مدعیان دیگر جای آنها را در تیم ملی خواهند گرفت و این به صورت یک قانون در فدراسیون های کشتی این کشورها درآمده است