آرشیو پنجشنبه ۱۰ تیر ۱۳۸۹، شماره ۴۵۴۱
ایران زمین
۲۳

محصول نخلستان های خوزستان 50 درصد افزایش می یابد

اهواز- خبرنگار«ایران» اجرای طرح ملی اصلاح و احیای نخلستان ها، عملکرد نخلستان های خوزستان را 50 درصد افزایش می دهد.

کاظم سپهرفر، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان خوزستان گفت: این طرح در 700 هکتار از نخیلات استان اجرا شده که با اجرای آن، تولید خرما ازسه به هفت تن درهرهکتارافزایش می یابد که برداشت این میزان محصول خرما در هر هکتار در استان خوزستان بی سابقه است.

سپهرفر با اشاره به برخی از مزایای اجرای این طرح خاطرنشان کرد: این طرح درقالب اصلاح و جوان سازی باغ های درجه 2، کاشت پاجوش، حذف وجایگزینی باغ های درجه 3 و فرسوده، استفاده از ارقام تجاری و مرغوب از جمله هرس درختان، تجهیز به سامانه های نوین آبیاری و خرید تجهیزات فنی اجرا می شود.

وی با اشاره به اراضی زیر نظر این طرح در استان خوزستان خاطر نشان کرد: در سال زراعی جاری، 400 هکتار از نخلستان های استان زیر پوشش این طرح قرار گرفته است که این طرح تا پایان تیرماه در 300 هکتار دیگر تکمیل می شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، اعتبار اختصاص یافته برای این طرح را یک میلیارد ریال دانست وگفت:این طرح در شهرستان های آبادان، خرمشهر، شادگان و بهبهان در دست اجراست.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان افزایش کمی و کیفی محصول، جلوگیری از بروز خسارت به نخلستان ها را از اهداف اجرای این طرح دانست.