آرشیو یکشنبه ۱۰ امرداد ۱۳۸۹، شماره ۲۱۴۱
بورس کالا
۱۵
خبر

22 پروژه زیربنایی برای معادن کشور در سال جاری اجرایی می شود

گروه بورس کالا- مجری طرح ایجاد زیربناهای لازم در معادن بزرگ و مناطق معدنی ایران اعلام کرد: 9 پروژه برق رسانی و 13پروژه راه سازی برای معادن کشور در دست طراحی است که در سال جاری وارد مرحله اجرایی می شوند.

به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، علی صدیقی فر گفت: برای اجرای 22 پروژه زیربنایی یاد شده در مجموع حدود 430 میلیارد ریال از محل منابع عمومی پیش بینی شده است.

وی افزود: همچنین بر اساس مصوبات سفرهای استانی هیات دولت 21 مصوبه در 18 استان با 900 میلیارد ریال تکلیف شده که برای زیربناهای معدنی سرمایه گذاری شود که به مشاور ابلاغ شده و 52 پروژه برای آن تعریف شده است.

صدیقی فر خواستار تخصیص اعتبارات مورد نیاز برای اجرای طرح های زیربنایی معادن شد و تصریح کرد: در برنامه چهارم به یک بانک اطلاعات پتانسیل معدنی دست یافتیم؛ بنابراین در صورت تامین اعتبارات لازم، روند اجرایی طرح ها شتاب بیشتری خواهد گرفت.طرح ایجاد زیربناهای لازم در معادن بزرگ و مناطق معدنی ایران بر اساس سند ملی توسعه بخش های صنعت و معدن و برنامه چهارم به منظور ایجاد زیرساخت های مورد نیاز مناطق معدنی و برای دستیابی به بهره برداری بهینه از معادن تعریف شده است.