آرشیو یکشنبه ۱۷ امرداد ۱۳۸۹، شماره ۷۰۵۲
اقتصادی
۴

مدیر عامل شرکت ملی گاز:جرایم مشترکین پر مصرف گاز افزایش یافت

بخش اقتصادی: مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی و شورای تحول اقتصادی مشترکین پرمصرف گاز دو تا2/5 جریمه خواهند شد.جواد اوجی دیروز در گفتگو با خبرنگاران افزود: افزایش در تعرفه گاز نخواهیم داشت و تنها سه دهک درآمدی هشت،9 و10 مشمول این جرایم خواهند شد.

وی با بیان اینکه سه دهک مذکور10 درصد خانوارها را شامل می شوند، گفت: سه دهک یادشده32 درصد گاز کشور را مصرف می کنند. اوجی افزود: جرایم مذکور از دهک هشتم به بعد برای پرمصرف های گاز به صورت پلکانی اعمال خواهد شد. مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: اقدام به اخذ جریمه از مشترکین پرمصرف گاز از15 مرداد ماه جاری به مورد اجرا درخواهد آمد. وی تصریح کرد تعرفه های بخش دولتی نیز رشد خواهد یافت و از250 ریال برای هر متر مکعب گاز مصرفی به900 ریال افزایش خواهد یافت. اوجی با بیان اینکه اکنون مشترکین تجاری برای هر مترمکعب گاز مصرفی280 ریال پرداخت می کنند، گفت: تعرفه مشترکین پرمصرف این بخش در صورت عدم رعایت الگوی مصرف به ازای هر مترمکعب تا700 ریال افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به بهره برداری از سه خط لوله8، 5 و7 گفت: فاز دوم خط لوله8 که از ابرکوه تا نیزارهای قم کشیده شده است کمک بسیار زیادی در مصرف خانگی گاز داشته است که این خط لوله کاملااکنون به بهره برداری رسیده است.