آرشیو شنبه ۲۳ امرداد ۱۳۸۹، شماره ۲۹۱۹
ورزشی
۱۸

کاپلو: دیگر او را برای بازی های رسمی دعوت نخواهم کرد

پایان دیوید بکام در تیم ملی انگلیس

دیوید بکام در صورتی که بخواهد در تورنمنت بزرگ بعدی فوتبال، یعنی یورو 2012، تیم ملی فوتبال انگلیس را همراهی کند، 37 ساله خواهد بود. دقیقا به همین خاطر هم فابیو کاپلو که حالاماموریت بزرگش موفقیت در جام ملت های اروپاست، از بکام خواسته به فکر بازی خداحافظی باشد.

دون فابیو در حاشیه دیدار دوستانه چهارشنبه شب تیم های ملی فوتبال انگلیس و مجارستان به بکام پیشنهاد داد تا به فکر برگزاری بازی خداحافظی اش در ورزشگاه ویمبلی باشد، پیشنهادی که البته مورد موافقت این ستاره فوتبال قرار نگرفت. این مربی ایتالیایی درباره برنامه هایش برای آینده عنوان کرد: «ما باید به دنبال بازیکنان تازه و جوان باشیم. برای اجرای فرآیند جوانگرایی چاره ای ندارم جز این که دیگر بکام را به تیم ملی دعوت نکنم. او باید به فکر یک بازی خداحافظی بزرگ در ویمبلی باشد و من در صورت موافقت بکام با این پیشنهاد، به او برای این بازی کمک می کنم.»

با این وجود خود بکام معتقد است در صورتی که شرایط بدنی اش اجازه بدهد، دوباره به تیم فوتبال انگلستان بازخواهد گشت.

او که حالا115 بازی ملی در کارنامه دارد، در واکنش به تصمیم کاپلو مبنی بر جوانگرایی در تیم ملی انگلستان و کنار گذاشتن او گفت: «من مبارزه می کنم تا به تیم ملی انگلستان بازگردم. همواره گفته ام هرگز برای بازی در تیم ملی کشورم کناره گیری نمی کنم. خواه یک بازی باشد خواه 10 بازی، من همیشه در دسترس خواهم بود.»

تیم ملی فوتبال انگلیس در نخستین دیدار خود پس از کابوس جام جهانی، با درخشش استیون جرارد توانست از شکست برابر مجارستان رهایی یافته و این تیم را 2 بر یک شکست دهد. کاپیتان لیورپول که در این بازی، در کمتر از 4 دقیقه 2 بار دروازه مجارها را باز کرد، درباره کنار گذاشته شدن بکام از تیم ملی فوتبال انگلیس گفت:

«در مورد بکام تنها می توان گفت او یک افسانه است، یک شخصیت برجسته که عاشق بازی در تیم ملی انگلیس است.»