آرشیو شنبه ۳۰ امرداد ۱۳۸۹، شماره ۱۹۷۲۲
اقتصادی
۴

انتقاد جمهوری خواهان از سیاست های اقتصادی اوباما

رئیس جمهور آمریکا اذعان کرد برای خروج کامل از بحران مالی و رکود اقتصادی به چند سال زمان نیاز است و مردم آمریکا باید برای دستیابی به شرایط اقتصادی بهتر صبور باشند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، باراک اوباما افزود: ممکن است برخی از کاندیداهای انتخابات کنگره برای جلب رای مردم وعده های غیرواقعی بدهند ولی من اعلام می کنم پایان کامل بحران مالی و رکود اقتصادی نیازمند صبر و تحمل بیشتری است. متاسفانه برخی از کاندیداها تنها به فکر جذب رای مردم هستند و وعده های اقتصادی غیرواقعی می دهند.

براساس این گزارش شرایط بحرانی اقتصاد آمریکا جایگاه حزب دموکرات در انتخابات میان دوره ای را به شدت متزلزل کرده است. جمهوری خواهان به شدت از سیاستهای اقتصادی و مالی اوباما انتقاد می کنند.

به اعتقاد برخی کارشناسان سیاستهای اقتصادی و مالی اوباما انتخاب مجدد وی در انتخابات ریاست جمهوری 2012 را نیز با چالشهای جدی روبرو کرده است.

اوباما گفت، واقعیت این است که دستیابی به رشدو رونق با ثبات و پایدار اقتصادی به سالها زمان نیاز دارد. در کوتاه مدت نمی توان 8 میلیون بیکار آمریکایی را مجددا بر سر کار برگرداند.

در همین حال وزارت کار آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد: در راستای سیر صعودی افزایش متقاضیان دریافت مستمری بیکاری در هفته ها و ماه های قبل و برخلاف نظر اقتصاددانان آمریکایی که حداکثر افزایش را رقم 475 هزار نفر پیش بینی کرده بودند؛ شمار این افراد در هفته منتهی به 14 ماه اوت (23مرداد) و در پی تنظیم 12 هزار تقاضای جدید برای دریافت مستمری؛ به 500 هزار نفر رسید.

براساس این گزارش؛ این سومین هفته متوالی است که شمار متقاضیان دریافت مستمری بیکاری در آمریکا افزایش یافته است.

افزایش نجومی کسری بودجه آمریکا تا سال 2010

دفتر بودجه کنگره آمریکا در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد کسری بودجه دولت فدرال آمریکا در سال 2010 به بیش از 1342میلیارد دلار خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این رقم در گزارش ماه مارس دفتر بودجه کنگره آمریکا 368/1 تریلیون دلار اعلام شده بود.

براساس این گزارش کسری بودجه آمریکا در سال 2011 میلادی نیز به بیش از 066/1 تریلیون دلار خواهد رسید.