آرشیو سه‌شنبه ۳۰‌شهریور ۱۳۸۹، شماره ۲۹۴۹
فرهنگ و هنر
۵

کارگردان ها مشغول کارند

اصغر فرهادی و ابراهیم حاتمی کیا این روزها سرگرم ساخت فیلم های جدیدشان هستند

«اصغر فرهادی» کارگردانی که به انتخاب داوران خانه سینما بهترین کارگردان جشن چهاردهم شناخته شد، این روزها در حال ساخت فیلم سینمایی «جدایی نادر از سیمین» است. در این فیلم لیلاحاتمی، شهاب حسینی، پیمان معادی، ساره بیات، سارینا فرهادی، بابک کریمی، علی اصغر شهبازی، شیرین یزدان بخش، کیمیا حسینی و مریلازارعی حضور دارند و خود توحیدی نیز تهیه کننده فیلم است.

فیلمبرداری جدیدترین ساخته اصغر فرهادی از 5 شهریور ماه در خانه ای در تهران آغاز شده است و تا 2 ماه ادامه دارد. این فیلم داستانی اجتماعی دارد و مانند ساخته های قبلی این کارگردان به بحث «بحران خانواده در طبقه متوسط ایرانی» می پردازد.

«ابراهیم حاتمی کیا» نیز بزودی ساخت فیلم جدید خود با نام «بانوی شهر ما» را آغاز می کند. به گزارش خبرگزاری مهر، بهروز شعیبی و سیامک صفری به جمع بازیگران این فیلم اضافه شده اند و قرار است فیلمبرداری پنجم مهرماه آغاز شود. پیش از این حضور رویا تیموریان به عنوان بازیگر اصلی نقش زن این فیلم قطعی شده بود.

انتخاب بازیگران این پروژه توسط ابراهیم شیبانی کارگردان جوان سینمای ایران صورت می گیرد. پیش از این قرار بود مصطفی زمانی، طناز طباطبایی و جواد عزتی در این پروژه بازی کنند که حضور آنها هنوز قطعی نشده است. «بانوی شهر ما» دومین همکاری شعیبی بعد از «آژانس شیشه ای» با حاتمی کیاست. این بازیگر جوان در فیلم «آژانس شیشه ای» نقش پسر حاج کاظم را ایفا کرده بود.