آرشیو سه‌شنبه ۳۰‌شهریور ۱۳۸۹، شماره ۲۹۴۹
سلامت
۱۶

سفیده تخم مرغ را با احتیاط به کودکان زیر یک سال بدهید

یک متخصص تغذیه اظهار کرد: اغلب مادران به کودکان بالای 6 یا 7 ماهه خود تخم مرغ آب پز می دهند که گاهی به روزی 2 وعده هم می رسد. این در حالی است که توصیه می شود به کودکان زیر یک سال با احتیاط سفیده تخم مرغ داده شود.

دکتر کشاورز در گفتگو با ایسنا افزود: به طور کلی رابطه مستقیمی میان مصرف تخم مرغ و بیماری دیابت وجود ندارد، اما زرده تخم مرغ غنی از چربی های اشباع است و کسانی که کلسترول بالادارند از آنجا که بیشتر چربی تخم مرغ جامد است، مصرف زیاد آن به این افراد توصیه نمی شود، اما در افراد عادی و سنین بالای یک سال روزی یک عدد تخم مرغ مشکلی نخواهد داشت.

وی افزود: به کرات دیده می شود مادران به نوزادان بالای 6 ماهه خود روزانه تخم مرغ می دهند که زرده آن منعی ندارد، اما بهتر است سفیده تخم مرغ با احتیاط به کودک داده شود چراکه در سفیده تخم مرغ احتمال ایجاد حساسیت بالاوجود دارد و بهتر است با مشورت پزشک یا به میزان کمتر سفیده تخم مرغ به کودک داده شود. کشاورز تصریح کرد: بهتر است مصرف تخم مرغ از 8 ماهگی و به اندازه یک نخود کوچک آغاز شود و در 9-10 ماهگی به یک تخم مرغ کامل برسد. بنابراین مصرف بیش از حد تخم مرغ به کودکان زیر یک سال نیز توصیه نمی شود.