آرشیو سه‌شنبه ۲۷ مهر ۱۳۸۹، شماره ۲۹۷۲
سیاسی
۲

کمی از سیاست

حریری بزودی به ایران می آید

سعد حریری، نخست وزیر لبنان بزودی به ایران می آید.

غضنفر رکن آبادی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان، دیروز پس از دیدار با امیل لحود رئیس جمهور پیشین لبنان، این خبر را اعلام کرد اما توضیح بیشتری در این باره نداد.

رکن آبادی درباره علت امضا نشدن توافق تسلیحاتی در سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به لبنان گفت این موضوع مطرح است و از سوی 2 کشور پیگیری می شود. / واحد مرکزی خبر

ماهاتیر محمد: غرب حق ندارد ایران را محروم کند

نخست وزیر پیشین مالزی با انتقاد از فشارهای غرب برای جلوگیری از ادامه برنامه های صلح آمیز هسته ای ایران، گفت: غربی ها حق محروم کردن ایران از فعالیت های صلح آمیز هسته ای را ندارند.

ماهاتیر محمد افزود: کشورها تلاش دارند با در اختیار گرفتن فناوری های نوین، خدمات بهتری را به ملت های خود ارائه کنند و این حق قانونی کشورهاست که بتوانند در این عرصه ها قدم بگذارند و قوانین بین المللی نیز این حق را به آنان داده است.

/ ایرنا

عملیات گسترده اکتشاف اورانیوم در مرکز و جنوب کشور

رئیس سازمان انرژی اتمی و معاون رئیس جمهوری از آغاز عملیات گسترده اکتشاف اورانیوم در مناطق مرکز و جنوب کشور خبر داد.

علی اکبر صالحی درباره اولویت کاری جدید سازمان انرژی اتمی گفت: ما پس از راه اندازی نیروگاه اتمی بوشهر، اولویت نخست خود را روی اکتشاف اورانیوم گذاشته ایم تا بتوانیم نیاز های خود را به طور کلی از داخل تامین کنیم.

وی افزود: در این خصوص، عملیات فنی و اجرایی آغاز شده است و حمایت های مالی و فنی نیز با مساعدت رئیس جمهور مهیا شده و با همین حمایت ها، میزان فعالیت ها نسبت به گذشته چند برابر شده است.

/ مهر

سفر چاوز به تهران

هوگو چاوز، رئیس جمهور ونزوئلادیشب وارد تهران شد.

در این سفر که هشتمین سفر رئیس جمهور ونزوئلابه تهران است، وی با مقام های بلندپایه ایران درباره گسترش روابط دوجانبه و منطقه ای و رویدادهای بین المللی تبادل نظر می کند.

سفر چاوز به تهران بخشی از سفر دوره ای او به کشورهای اروپایی و خاورمیانه است. او این سفر را با دیدار از روسیه آغاز کرد. سپس به بلاروس و اکراین رفت و در ادامه آن، راهی تهران شد. رئیس جمهور ونزوئلا، پس از دیدار از تهران از سوریه، لیبی و پرتغال دیدن خواهد کرد.

/ ایرنا