آرشیو سه‌شنبه ۱۸ آبان ۱۳۸۹، شماره ۱۱۰۸
حوادث
۱۸

مرگ دو مظنون در جریان تعقیب و گریز پلیسی

گروه حوادث: دو متهم فراری که در جریان دو تعقیب و گریز جداگانه به دستور ایست پلیس بی توجهی کرده بودند به ضرب گلوله پلیس از پا درآمدند.

به گزارش خبرنگار ما ساعت دو بامداد دیروز بازپرس کشیک جنایی پایتخت در جریان مرگ یک متهم فراری با گلوله پلیس قرار گرفت. اطلاعات اولیه حاکی از آن بود که از دو هفته قبل مشخصات سرنشینان یک دستگاه خودرو پراید در اختیار واحد های گشتی پلیس قرار گرفته بود و ماموران موظف شده بودند در صورت مشاهده متهمان آنها را بازداشت کنند. ساعتی قبل از این حادثه ماموران گشت کلانتری مجیدیه وقتی خودرو پرایدی را با سه سرنشین دیدند که شباهت زیادی به مردان تحت تعقیب داشتند به راننده پراید دستور ایست دادند. در حالی که ماموران در فاصله چندمتری خودرو متهمان بودند راننده پراید با مشاهده ماموران سرعت خودرواش را زیاد و تلاش کرد بگریزد. به این ترتیب تعقیب و گریز تمام عیاری آغاز شد. در این مرحله ماموران با اخطار بار دیگر از راننده خودرو تحت تعقیب خواستند خود و همراهانش را تسلیم کند اما او با بی توجهی همچنان پایش را روی پدال گاز فشار می داد. به همین دلیل یکی از ماموران به سوی خودرو مردان فراری شلیک کرد و راننده را هدف قرار داد. این اقدام باعث شد راننده که مجروح شده بود به ناچار خودرو را متوقف کند. وقتی افسران پلیس خود را به تبهکاران رساندند راننده در دم جان باخته بود و دو سرنشین دیگر نیز خود را تسلیم کردند.

در بازرسی از این خودرو مقادیر زیادی مواد مخدر و قرص های روانگردان کشف شد. تحقیقات اولیه از دو مرد دستگیرشده نشان داد آنها نیز در حمل مواد کشف شده با راننده همدست هستند. بنابراین هر دو بازداشت و به کلانتری منتقل شدند.

به دنبال این حادثه بازپرس ویژه قتل تهران دستور بررسی حادثه در کمیسیون به کارگیری سلاح را صادر کرد و تحقیق از متهمان همچنان ادامه دارد. بنا به گفته بازپرس پرونده هیچ کدام از ماموران کلانتری بازداشت نشده اند.

این حادثه در حالی رخ داد که ظهر یکشنبه نیز در حادثه ای مشابه، یک سارق فراری در غرب تهران در جریان یک تعقیب و گریز به ضرب گلوله ماموران پایگاه دوم پلیس آگاهی پایتخت از پا درآمد.