آرشیو سه‌شنبه ۳۰ آذر ۱۳۸۹، شماره ۳۰۲۲
دانش
۱۲

لامبورگینی Indomable جت جنگنده زمینی

مترجم: آتنا حسن آبادی
منبع: TOP SPEED

در حالی که بسیاری از علاقه مندان منتظر نمایش رسمی سوپر اتومبیل بعدی لامبورگینی بودند بعضی ها تصوراتشان را با مطالعاتی که روی طراحی خودرویی شبیه به ایندومیبل (Indomable) انجام می شد همراه کردند. این طراحی مفهومی بر اساس ساختار لامبورگینی گالاردو است.

لامبورگینی Indomable در همکاری مشترک با لامبورگینی توسط دانیل چینچیلااکوا و آلبرتو فرناندز آلبیلارس در مرکز طراحی SPD MASTER میلان و تحت نظارت و سرپرستی فلیپو پرینی، رئیس Centro Stile و الساندرو سالوانین طراحی شده است.

شکل ظاهری لامبورگینی ایندومیبل از نسل جدید جت جنگنده های استیلث نظیر F22 Raptor الهام گرفته شده است. البته این اولین بار نیست که در طراحی یک خودرو از جت های جنگنده الهام گرفته می شود. پیش از این در طراحی نمای داخلی رنجروور از جت الهام گرفته شده بود.قسمت جلوی اتومبیل تفسیر دوباره ای از طراحی شرکت لامبورگینی است.

رادیاتورها در مرکز قرار گرفته و 2 مدخل ورودی مستطیل شکل عمل خنک کردن ترمز ها را فراهم می کند.

پوشش موتور الهام گرفته شده از خواص غیر قابل مشاهدهF22 Raptor جهت اختفای تسلیحات بوده و از الگوی زیگزاگی مونتاژ آن پیروی می کند.

طراحی شکل«Y» مانند در مرکز خودرو این اجازه را به ما می دهد تا موتور V10خودرو را ببینیم. دانیل چینچیلامعتقد است که انتقال ملایم (گذار ملایم) بین سطح و برش های سخت اصلی ترین نشانه های طراحی این خودروست.

نمای بغل خودرو به گونه ای است که انسان احساس می کند ماشین آماده کنده شدن از زمین است، درست شبیه به حالت جنگنده ای که آماده بلند شدن و پرواز است.در قسمت عقب خودرو چراغ های پشت عملکردی شبیه بال دارند. چراغ هایLED یکپارچه لانه زنبوری شکل به وسیله یک پوشش شفاف محافظت می شوند. دانیل چینچیلااکوا طراح مکزیکی4 سال در زمینه طراحی حمل و نقل، گسترش اتوبوس های شهری، تولید لوازم و تجهیزات جانبی و ویرایش های مخصوص برای شرکت های پژو، فولکس واگن، فورد و جی ام آمریکا کار کرده است و اکنون در مکزیکوسیتی زندگی می کند.

او هم اکنون به عنوان یک طراح حمل و نقل مستقل کار می کند. در سال 2009 او در یک دوره کارورزی 6 ماهه به منظور طراحی حمل و نقل در بولونیا شرکت داشت و در آنجا همکاری با شرکت لامبورگینی را شروع کرد.