آرشیو یکشنبه ۵ دی ۱۳۸۹، شماره ۲۲۵۷
ورزش
۲۴

نهمین جشنواره بین المللی فیلم های ورزشی برگزار می شود

نهمین جشنواره فیلم های ورزشی با شعار ورزش، رسانه و همبستگی 16 دی ماه در تهران برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا ملامحمد دبیر این جشنواره با اعلام این خبر افزود: به دنبال برگزاری منظم هشت دوره جشنواره فیلم های ورزشی با عنوان تنها جشنواره تخصصی فیلم های ورزشی و تلویزیونی، امسال جشنواره نهم به همت سازمان تربیت بدنی، صدا و سیما و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود.

وی ادامه داد: جشنواره امسال در چهار بخش مسابقه ایران، مسابقه بین المللی، خارج از مسابقه و نمایشگاه ویژه برگزار خواهد شد و آثار برتر به جشنواره بین المللی فیلم های ورزشی (FICTF) میلان ایتالیا معرفی می شوند.

دبیر جشنواره فیلم های ورزشی ساماندهی و تقویت جریان فیلمسازی ورزشی و تجلیل از هنرمندان این عرصه، کشف و حمایت از استعدادهای جوان در زمینه آثار ورزشی، ترغیب فیلمسازان در تولید آثار ورزشی با تاکید بر بازی های المپیک و روح حاکم بر این بازی ها، فراهم آوردن بستری مناسب برای رقابت و همکاری فیلمسازان و برنامه سازان تولیدات آثار ورزشی، توسعه آگاهی و تعمیق بینش ورزشی هنرمندان، سینماگران و برنامه سازان تلویزیونی را از جمله مهم ترین اهداف نهمین جشنواره بین المللی فیلم های ورزشی عنوان کرد.

وی در ادامه بیان کرد: نهمین دوره فیلم های ورزشی و تلویزیونی تهران علاوه بر این به نمایندگی از فدراسیون بین المللی فیلم های ورزشی گزینش و معرفی آثار برتر این جشنواره برای شرکت در جشنواره بین المللی فیلم های ورزشی میلان ایتالیا را بر عهده دارد که ایران نماینده 19 کشور در منطقه جنوب غرب آسیا است.

ریاست نهمین جشنواره فیلم های ورزشی را دکتر حمید قاسمی معاون ارتباطات، آموزش و امور فرهنگی سازمان تربیت بدنی بر عهده دارد