آرشیو دوشنبه ۶ دی ۱۳۸۹، شماره ۲۲۵۸
فرهنگ و هنر
۳۲

هفت هنر ایران

60 فیلم متقاضی جشنواره 29 فیلم فجر

با پایان مهلت قانونی ارسال نسخه اولیه فیلم ها به دبیرخانه جشنواره بیست ونهم فیلم فجر، بیش از 60 فیلم فرم حضور در این دوره جشنواره را پر کردند.

به گزارش ستاد اطلاع رسانی موسسه امور جشنواره های فیلم، بیست و نهمین جشنواره بین المللی فیلم فجر امسال شاهد دوره ای متفاوت به سبب حضور فیلم ها و کارگردانان شاخص خواهد بود، به گونه ای که می توان به استقبال سه نسل از فیلمسازان سینمای کشور از آخرین دوره جشنواره فیلم فجر در دهه 80 اشاره کرد. در حالی با پایان مهلت قانونی ارائه آثار به دبیرخانه جشنواره فهرست اولیه آثار متقاضی در اختیار اهالی رسانه قرار می گیرد که با نگاهی به این فهرست می توان حضور نام های شاخصی در سینمای ایران برخورد کرد که می تواند به جذا ب تر شدن جشنواره بیست و نهم فیلم فجر اشاره کرد.

هشدار بهزاد فراهانی به تئاتر ی ها

مجمع عمومی انجمن بازیگران خانه تئاتر برگزار شد و طی آن اعضای جدید هیات مدیره این انجمن انتخاب شدند.

دراین انتخابات بهزاد فراهانی رییس هیات مدیره پیشین انجمن بازیگران خانه تئاتر با اظهار تاسف و گلایه فراوان از وضعیت مبهم اجرای قرارداد تیپ خطاب به اعضای انجمن بازیگران گفت: به همه دوستان هشدار می دهم تصویب قرارداد تیپ دستاورد بزرگی برای ما بود که از دست دادن آن لطمه های فراوانی به بار می آورد. در حالی که قرارداد تیپ می توانست حتی به خانه سینما هم عودت داده شود تا جامعه بازیگری ما به لحاظ دستمزد سروسامان بگیرد.

«قهوه تلخ» تا پایان محرم عرضه نمی شود

مجموعه جدید «قهوه تلخ» تا پایان ماه محرم توزیع نخواهد شد.تاکنون 10 مجموعه شامل 30 قسمت از سریال «قهوه تلخ» عرضه شده است و سری یازدهم از این سریال شامل قسمت های 31، 32 و 33 پس از محرم توزیع می شود.

تصویربرداری سریال «قهوه تلخ» به کارگردانی مهران مدیری همچنان در لوکیشن اصلی این سریال واقع در خیابان فرشته ادامه دارد. مهران مدیری در اوایل ساخت «قهوه تلخ» توانست قانون کپی رایت و احترام به حقوق مولفین که مدت ها به دست فراموشی سپرده شده بود را با دیالوگ هایی که در ابتدای سی دی هایش ضبط کرده بود، وارد ادبیات عامیانه مردم کند؛ در کنار مردم عادی برخی کارگردانان از جمله حسن فتحی هم به حمایت از او برخاسته و اعلام کردند که مدیری به نیابت از سایرین این کار را انجام داده است.