آرشیو سه‌شنبه ۲۱ دی ۱۳۸۹، شماره ۳۰۴۰
فرهنگ و هنر
۵

انتقاد راعی از نحوه اکران «عصر روز دهم»

مجتبی راعی، کارگردان فیلم سینمایی عصر روز دهم که این روزها بر پرده سینماهاست، از بی مهری ها نسبت به نحوه اکران این فیلم انتقاد کرد و گفت: «با وجود حمایت خوب صدا و سیما و اختصاص تیزرهای مختلف تلویزیونی و نیز حمایت شهرداری در بخش تبلیغات محیطی، عصر روز دهم در مرحله اکران با بی مهری مواجه گشت و برای نمایش آن، تصمیم های غلطی گرفته شد.

وی درگفت وگو با «جام جم» اضافه کرد: از ابتدا اصرار داشتیم که فیلم به شکل مناسبتی دیده نشود و 15 روز قبل از محرم، نمایش آن آغاز شود اما چنین اتفاقی رخ نداد و به همین دلیل اغلب مخاطبان تصور می کنند این فیلم، اثری نمایشی است که صرفا به یک آیین مذهبی می پردازد.

کارگردان عصر روز دهم در خصوص مهم ترین ویژگی این فیلم گفت: مراسم تواریج که در فیلم عصر روز دهم به آن پرداخته می شود، یک آیین قدیمی و ریشه دار است که سال هاست برگزار می شود.

اصولاآوردن یک آیین در قالب فیلم سبب می شود تا یک درام آسیب ببیند و آشتی بین آیین و درام اصلاکار آسانی نیست اما در این فیلم ما تلاش کردیم بین آیین و درام آشتی ایجاد کنیم که امری مهم و اساسی است و سکانسی که در آن شخصیت های ایرانی در بین الحرمین به دنبال رحمه و مادرش هستند، ضمن نمایش این موضوع و طرح گره داستانی، حضور تواریج را هم نشان می دهد که هر دو به موازات هم پیش می رود. درخصوص این صحنه همیشه نگران بودم اما امروز خوشحالم که این صحنه خوب از آب درآمده است.