آرشیو سه‌شنبه ۲۱ دی ۱۳۸۹، شماره ۳۰۴۰
رسانه: رادیو و تلویزیون
۳

تولید 600 نمایش کوتاه برای پخش از رادیو

رئیس مرکز هنرهای نمایشی رادیو از تولید نمایش های کوتاه برای پخش از شبکه های رادیویی خبر داد و گفت: امسال ساخت نمایش های کوتاه را به صورت جدی شروع کرده ایم و امیدواریم که پخش آنها هرچه زودتر از شبکه های صدا شروع شود.

محمود زنده نام ابراز امیدواری کرد که با پخش نمایش های کوتاه مرکز هنرهای نمایش رادیو، شنوندگان بتوانند در فواصل برنامه های مختلف رادیویی موضوعات نمایشی را دنبال کنند.

وی به ایسنا گفت: اکنون حدود 600 نمایش کوتاه تولید کرده ایم تا به شبکه های مختلف ارسال کنیم؛ مدت زمان این نمایش ها حدود 3 تا 5 دقیقه است و شبکه ها می توانند متناسب با فراخور جدول برنامه خود در طول روز، این برنامه ها را پخش کنند.

زنده نام گفت: نمایش های کوتاه ما اکثرا برگرفته از ادبیات ایرانی است که پند آموز و ارزشمند هستند و امیدوارم که این نمایش ها از طرف شبکه های صدا مورد استقبال قرار بگیرند تا شنوندگان ما بیشتر بتوانند با مضامین فرهنگ و ادب پارسی به صورت نمایشی آشنا شوند.

وی درباره استفاده از بازیگران جدید در مرکز نمایش های رادیویی گفت: طی سال گذشته و امسال، تعداد زیادی از علاقه مندانی را که مایل بودند به عنوان بازیگر با مرکز هنرهای نمایشی همکاری کنند را فراخواندیم و طی 3مرحله از آنها آزمون گرفتیم که حدود 600 نفر بودند و از بین این افراد، 50 نفر را دعوت کردیم به صورت آزمایشی در تمرین های ما حضور داشته باشند تا نهایتا از بین این 50 نفر، افرادی را که صدای خاص دارند و مورد نیاز مرکز هستند، به جمع بازیگران اضافه کنیم.