آرشیو سه‌شنبه ۲۱ دی ۱۳۸۹، شماره ۳۰۴۰
ایران
۱۵

استان های کشور در محاصره برف

بارش برف و باران علاوه بر تهران سایر استان های کشور را نیز در برگرفت؛ به طوری که در برخی شهرها باعث تعطیلی مدارس شد.

اولین بارندگی سال زراعی جاری در مشهد با برف همراه شد. بارش برف از اوایل بامداد روز دوشنبه چهره مشهد الرضا(ع) را سفیدپوش کرد و موجب خوشحالی مردم بویژه کشاورزان شد. این بارش که در بیشتر شهرهای استان خراسان رضوی جریان دارد، در شهرهای مشهد، تربت حیدریه و فریمان به صورت برف و در برخی شهرستان ها از جمله کاشمر، تربت جام، خواف و بردسکن به صورت باران بوده است.

پلیس راه خراسان رضوی با توصیه به رانندگان از آنان خواست برای سفرهای بین شهری وسایل ایمنی لازم را به همراه داشته باشند.

سرپرست پلیس راه آذربایجان شرقی نیز اعلام کرد: به رغم باز بودن جاده های مواصلاتی استان، رفت و آمد در اغلب این جاده ها به دلیل بارش برف، با زنجیر چرخ ممکن است.

سرهنگ حسن فرجی افزود: در زمان حاضر بجز مسیر «هشترود زنجان» که بارش برف به صورت خفیف ادامه دارد، در سایر جاده های استان بارندگی وجود ندارد.

وی با اشاره به لزوم همراه داشتن زنجیرچرخ در جاده ها، یادآور شد: تمامی مسیرهای اصلی استان باز و فقط در برخی گردنه های برفگیر تردد مشکل است.

مدارس ابتدایی استان چهار محال و بختیاری هم دیروز به علت بارش برف تعطیل اعلام شد به گزارش واحد مرکزی خبر، به دلیل بارش برف، بیشتر محورهای مواصلاتی استان بویژه محور شهرکرد، فارسان به کوهرنگ لغزنده است و تردد در آنها به کندی صورت می گیرد.

شاهرخ پارسا، مدیرکل هواشناسی استان گفت: در شهرستان کوهرنگ مهم ترین کانون بارشی استان، تا دیروز بیش از 33 میلی متر برف باریده است.