آرشیو پنجشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۸۹، شماره ۲۲۹۴
بورس - شرکت ها
۱۷

برنده پروژه قشم هفته آینده اعلام می شود

گروه بورس - پروژه پل گردشگری لافت به قشم به کنسرسیوم ماشین سازی اراک واگذار خواهد شد.

یک منبع آگاه در گفت و گو با بورس 24 با بیان این که 3 پاکت فنی، ضمانت نامه و فاینانس این مناقصه بازگشایی شده و نتیجه مناقصه با بازگشایی پاکت مربوط به میزان مبلغ مالی پروژه تا هفته آینده مشخص می شود.

وی با بیان اینکه بر اساس شنیده ها «فاراک» برنده این مناقصه خواهد شد، گفت: هسا پارس، بلند طبقه، پارس گرما، سازمان صنایع دریایی ایران و شرکت خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی راه آهن، سایر اعضای این کنسرسیوم هستند و مدت اجرای این پروژه 5/3 سال اعلام شده و «فاراک» به مدت 18 ماه پل این پروژه را خواهد ساخت.

این در حالی است که شرکت چینی insigma به عنوان فاینانسور این پروژه 5/8 سال حق بهره برداری از بندر را در اختیار خواهد داشت و برای رسیدن به این درآمد که شامل اصل و فرع هزینه ها است در طول اجرای پروژه حساسیت زیادی در بحث پرداخت و اجرای آن خواهد داشت.

به گفته این منبع آگاه «فاراک» و سایر اعضای این کنسرسیوم نیز در طول دوره بهره برداری از ارزش افزوده این طرح منتفع خواهند بود. به این ترتیب «فاراک» 12 سال درگیر این پروژه خواهد بود.

وی گفت: به احتمال زیاد این پروژه همزمان با 22 بهمن کلنگ زنی می شود و در بودجه 90 «فاراک» نیز لحاظ خواهد شد که این بودجه را با افزایش مواجه می کند.

این منبع آگاه با بیان اینکه رقم پیشنهادی کارفرما برای این طرح 650 میلیون یورو بوده، گفت: این رقم در واقع 50 درصد از ارزش این پروژه است.

در همین حال، مدیر عامل صدرا حضور این شرکت در این پروژه را تکذیب کرد.

وی با بیان اینکه صدرا در کنسرسیوم پل گردشگردی قشم حضور ندارد، گفت: شرکت صدرا بودجه سال 90 را در فرصت قانونی ارائه می کند که به طور قطع افزایشی خواهد بود.

بر این اساس، ظاهرا نام سازمان صنایع دریایی ایران با نام شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) در این پروژه از نظر برخی فعالان اشتباه شده است.