آرشیو پنجشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۸۹، شماره ۲۲۹۴
خبر
۲

رایزنی صالحی با بوتفلیقه

علی اکبر صالحی، وزیر خارجه در دیدار با عبدالعزیر بوتفلیقه، رییس جمهور الجزایر مواضع نزدیک دو کشور در عرصه های منطقه ای و بین المللی را از جمله علل نزدیکی تهران و الجزیره دانست.

به گزارش ایسنا، وی در این دیدار با اشاره به اینکه مذاکراتش با مقامات الجزایر سازنده و با نتایج پربار توام بوده است، ابراز امیدواری کرد: دو کشور از ثمرات این رایزنی ها بهره مند شوند.

عبدالعزیر بوتفلیقه نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر صالحی به کشورش گفت: برنامه تدوین شده برای توسعه و تقویت بیشتر روابط جمهوری اسلامی ایران و الجزایر طی سال های آینده که بر اساس آن و در چارچوب کمیسیون عالی مشترک سفرها و رایزنی های مقامات دو کشور صورت می گیرد از اهمیت بسزایی برخوردار است.

در این دیدار سه ساعته که با حضور مدلسی وزیر خارجه و مساهل وزیر مشاور در امور خارجی و مسدول امور کشورهای آفریقایی و مغرب عربی الجزایر انجام شد، بوتفلیقه از نتایج دیدارها و مذاکرات خود در سفر به ایران به ویژه دیدار با مقام معظم رهبری و رییس جمهور ایران ابراز خرسندی کرد.

وی با اشاره به مناسبات راهبردی ایران و الجزایر ابراز امیدواری کرد: تاسیس صندوق مشترک همکاری افق های روشن تری را در پیش رو قرار دهد و روند همکاری ها را روان و هموارتر سازد.

رییس جمهور الجزایر روابط ایران با همسایگان و کشورهای منطقه را ستود و افزود: این شرایط حاکی از صداقت و پشتکار ایران در ایجاد تحول و حسن همجواری با کشورهای منطقه است