آرشیو پنجشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۸۹، شماره ۲۲۹۴
ورزش
۲۴

با چاپ نام بنیاد قطر بر روی لباس های جدید

آرم یونیسف به پشت پیراهن بارسلونا منتقل می شود

باشگاه بارسلونا تصمیم دارد که از ماه جولای(تیرماه سال 90) آرم یونیسف را از روی پیراهن تیم شماره یکش حذف کند و به جای آن نام اسپانسر جدید قطری این باشگاه را چاپ کند.

به گزارش رویترز، بارسلونا، مدافع عنوان قهرمانی لیگ اسپانیا، جزو معدود تیم های دنیاست که بر روی پیراهنش آرم تبلیغاتی ندارد و به جای آن مخفف نام سازمان حمایت از کودکان را بر روی لباس بازیکنان چاپ کرده است. باشگاه بارسلونا سالی 5/1 میلیون یورو به این سازمان کمک می کند. آن ها طی قراردادی با یک موسسه قطری، این باشگاه را برای مدت 5 سال اسپانسر خود کردند و قرار است این سازمان در هر فصل مبلغی معادل 30 میلیون یورو به باشگاه بدهد، البته بارسلونا نیز موظف است که از اول جولای نام

«Qatar Foundation» به معنی بنیاد قطر را در قسمت جلوی پیراهن خود چاپ کند. خاویر فائوس، نایب رییس باشگاه بارسلونا، اعلام کرد: «تصمیم گرفته ایم که از اول جولای بر روی پیراهن باشگاه و در قسمت سینه آن نام بنیاد قطر را چاپ کنیم. این دو کلمه با رنگ زرد روی لباس چاپ می شود و آرم یونیسف به پشت پیراهن و زیر نام بازیکنان منتقل می شود». مقامات بارسا معتقدند که تزریق بودجه به باشگاه می تواند گام بلندی در راستای توسعه و پیشرفت سطح این باشگاه باشد. فائوس می گوید:«هنوز معلوم نیست که ما در لیگ قهرمانان اروپا بتوانیم از آرم یونیسف در پشت لباس ها استفاده کنیم یا نه، اما این قول را می دهم که هر لباسی از بارسلونا که در نقاط مختلف دنیا به فروش برسد، این آرم را داشته باشد».