آرشیو پنجشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۸۹، شماره ۲۲۹۴
بازار دیجیتال
۲۵

از آن سو

معرفی یک آنتن کم مصرف و کوچک ویژه موبایل

شرکت فرانسوی «آلکاتل- لوسن» در نمایشگاه کنگره جهانی موبایل در بارسلونای اسپانیا نوعی آنتن رادیویی مکعبی شکل کوچک را معرفی می کند که می تواند تحولی در شبکه ها و آنتن های موبایل ایجاد کند.

نمایشگاه بین المللی «کنگره جهانی موبایل» (MWC 2011) همانند سال های گذشته از 14 تا 17 فوریه در شهر بارسلونای اسپانیا برگزار می شود. امسال در این کنگره بین المللی، شرکت فرانسوی «آلکاتل- لوسن» به اپراتورهای موبایل ابزاری را معرفی خواهد کرد که در آینده ای نزدیک می تواند جایگزین برج های رادیویی پر مصرف ویژه شبکه های موبایل شود. این آنتن جدید که LightRadio نام دارد، یک مکعب کوچک 300 گرمی است که مجهز به یک تراشه محصول شرکت Freescale است. این تراشه از سیستم جدیدی برخوردار است که یک ایستگاه رادیویی با مصرف انرژی بسیار پایین را عرضه می کند. با استفاده از این آنتن مکعبی، اپراتورها می توانند در فضاهایی که تاکنون امکان نصب آنتن در آنها وجود نداشت شبکه های بی سیم را وارد کنند و به علاوه از مصرف انرژی شبکه های خود تا حد قابل ملاحظه ای بکاهند.

دامنه های جدید به زودی می آیند

سازمان نظارت بر نام ها و شماره های اینترنتی (ICANN) اعلام کرد: همزمان با راه اندازی پروتکل اینترنتی نسخه 6 (IPv6) نام های دامنه جدید نیز ایجاد خواهند شد.

به گزارش ایسنا، طی چند روز اخیر با اعلام تمام شدن ظرفیت آدرس های اینترنتی در پروتکل اینترنتی نسخه 4 (IPv4) هم اکنون همه جا صحبت از ورود پروتکل اینترنتی نسخه 6 (IPv6) برای ایجاد میلیون ها آدرس جدید اینترنتی است. سازمان نظارت بر نام ها و شماره های اینترنتی (ICANN) اعلام کرد: انتظار می رود نام های دامنه جدید مانند. videos،.music.movie،... ایجاد شود. هم اکنون نام های دامنه جدیدی که پیشنهاد شده اند، عبارتند از:. bike،. car،. earth،. film،. free،. hotel،. love،. money،. movie،. music،. phone،. shop،. videos،. web و 103 نام دامنه دیگر.