آرشیو پنجشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۸۹، شماره ۲۲۹۴
خودرو
۱۶

جهان خودرو

افزایش هزینه تبلیغات هیوندایی

شرکت خودروسازی هیوندایی موتورز اعلام کرد تا سه سال آینده شش مدل جدید خودرو برای بازار هند طراحی و تولید می کند تا بتواند سهم خود را در بازار هند افزایش دهد.

این شرکت در نظر دارد هزینه تبلیغات خود در سراسر دنیا را سه برابر کند تا بازارش را توسعه دهد. از طرف دیگر هیوندایی موتورز 100 میلیون دلار بیشتر از سال قبل برای تبلیغات در کشورهای در حال توسعه دنیا سرمایه گذاری می کند تا بتواند در این بازارها جایگاه قدرتمند تری به دست آورد.

این برند در جریان بازی های جام جهانی فوتبال یکی از اسپانسرهای اصلی بود و تبلیغات گسترده در سال گذشته سبب شد تا رشد زیادی در فروش خود را تجربه نماید.

رشد فروش بی ام و در دنیا

شرکت خودروسازی بی ام و آلمان اعلام کرد فروش این شرکت در ماه ژانویه سال 2011 میلادی 28 درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل بود.

طبق گزارش های موجود در ماه مورد بررسی، 105 هزار و 177 دستگاه خودروی بی ام و در سراسر دنیا مبادله شده است. بیشترین خودروهای فروخته شده در ماه ژانویه سال جاری میلادی خودروهای سری پنج بودند که در این ماه حجم فروش آنها در بازار دو برابر شد.

پیش بینی می شود تا انتهای فصل اول سال جاری میلادی فروش بی ام و در دنیا 20 درصد نسبت به سال قبل رشد کند و همین روند تا انتهای سال ادامه داشته باشد. سرمایه گذاری بی ام و در بازار کشورهای در حال توسعه دنیا نیز گامی دیگر در جهت افزایش فروش این برند در سراسر دنیا است.

افزایش سود خالص تویوتا

شرکت خودروسازی تویوتا موتورز ژاپن بزرگ ترین خودروساز دنیا پیش بینی می کند در سال مالی جاری رشدی 40 درصدی را در سود خالص خود تجربه کند.

سخنگوی تویوتا دلیل این پیش بینی را افزایش فروش در بازار کشورهای آسیایی و دیگر بازارهای در حال توسعه دنیا می داند. انتظار می رود تویوتا در دوازده ماه منتهی به مارس سال 2011 میلادی490 میلیارد ین معادل 5/95 میلیارد دلار آمریکا سود خالص بدست آورد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن دو برابر خواهد بود.

تویوتا موتورز در سال گذشته 209 میلیارد ین سود به دست آورد و پیش بینی کرده بود که حداکثر سود خالص این برند در سال مالی جاری میلادی برابر با 350 میلیارد ین باشد.