آرشیو شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۸۹، شماره ۳۰۶۵
فرهنگ و هنر
۵

تئاتر فجر به تهران رسید

پس از برگزاری در استان های البرز، خراسان شمالی، گلستان و گیلان، امروز جشنواره تئاتر فجر به تهران می رسد و 16 سالن میزبان نمایش های صحنه ای آن می شوند.

در نخستین روز این رویداد تئاتری، 17 نمایش در بخش صحنه ای روی صحنه خواهند رفت که از آن میان باید به نمایش های «کمی تاب بخوریم» با کارگردانی آروند دشت آرای در تالار وحدت، «فاوست فانتزی» از پیتر اشتاین آلمانی در تماشاخصنه سنگلج و «خانمچه و مهتابی» از هادی مرزبان در مجموعه فرهنگی آزادی اشاره کرد.

سالن های پنجگانه مجموعه تئاترشهر و تالار های محراب، خانه نمایش، هنر و 2 سالن تماشاخصنه ایرانشهر دیگر میزبانان امروز جشنواره تئاتر فجر هستند. همچنین چند نقطه شهر تهران از امروز پذیرای اجرای نمایش های خیابانی خواهند شد. در حالی که تالار های پایتخت از امروز تا اول اسفند میزبان بیش از 140 گروه تئاتری از سراسر ایران و 15 گروه از کشورهای مختلف جهان از جمله چین، آلمان، ایتالیا، استونی، روسیه، اکراین، یونان، قزاقستان، کره و... می شود، همچنین بیش از 50 چهره شاخص تئاتر جهان به تهران سفر می کنند.

رومئو کاستلوچی(ایتالیا)، پیتر اشتاین (آلمان)، دیمتریو کارنلیو رئیس ITI جهانی، روی فراتی(ایتالیا) و جین لویی مارتینلی (فرانسه) از جمله این چهره ها هستند.