آرشیو شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۸۹، شماره ۳۰۶۵
رسانه: رادیو و تلویزیون
۳

آغاز پخش ماهواره ای شبکه استانی خراسان جنوبی

در آستانه 22 بهمن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، با حضور معاون توسعه و فناوری رسانه سازمان صداوسیما سیستم آپلینک و پخش ماهواره ای شبکه استانی خراسان جنوبی افتتاح شد.

با بهره برداری از این سیستم، شبکه خاوران در ایران و بخشی از کشورهای جهان قابل دریافت است.علاوه بر این 58 طرح تلویزیونی و رادیویی اف.ام نیز در این استان به بهره برداری رسید.با بهره برداری از این طرح ها که شامل افزایش شبکه در 38 ایستگاه تلویزیونی و اف.ام، راه اندازی 17 ایستگاه تلویزیونی و 3 سامانه کابلی است، بخش های جدیدی از 8 شهرستان تحت پوشش برنامه های تلویزیونی و اف.ام قرار گرفتند.

معاون توسعه و فناوری رسانه سازمان صداوسیما در مراسم افتتاح این طرح ها، پخش ماهواره ای شبکه خاوران را گامی مهم در توسعه همه جانبه استان دانست و گفت: صداوسیمای خراسان جنوبی از مراکز فعال کشور است و برخورداری از نیروهای انسانی خوش فکر و باانگیزه از ویژگی های این مرکز است.

علی عسکری از پخش دیجیتالی برنامه های تلویزیونی تا یک سال آینده خبر داد و افزود: این برنامه که در مرحله اول به 100 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، در پخش تصاویر باکیفیت از شبکه های تلویزیونی تاثیرگذار است و هم اکنون در 8 استان اجرایی شده است.